Gå til innhold

LCD display


Anbefalte innlegg

Hepp...

 

Titta litt på hva de selger på ELFA i katalogene på skolen (Ja, går elektro), og så noen LCD display.

 

Har et lite spørsmål... hvordan bestemmer man hva som skal vises på displayet? Stod at det fulgte med "teckengenerator för ASCII-kod".

 

Men hvordan går man frem for å gjøre dette? Den må vel kobles til et eller annet?

 

Hadde vært morro å laget en viftestyring med regulerbare vifter og LCD display som viste omdreininger, støynivå og temperatur. Selvom det kanskje blir litt vanskelig... men jeg har en teori om hvordan temperaturen kan ordnes, bare jeg vet hvordan man får det opp på LCD displayet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så på ei side i går om hvordan man kunne lage sitt eeget lcd display ved å benytte printer porten eller noe sånnt....

 

tror det var her :lcd display mekking

 

 

du kan jo ta en titt og kanskje finner noe kunnskap du får bruk for :)

 

pis

 

ps.

noen som veit hvor jeg får kjøpt de der crystalfonts lcd displayene med sånn blått lys?

3dgameman har reviewet ett og det er ett sånnt lite som passer inn ved floppyen der, er ganske fett :)

 

har bare ikke funnet det på noen nett steder i norge enda :(

Endret av klikko
Lenke til kommentar
Har et bittelite spørsmål til...

 

Noen som vet hvor det selges Datavision LCD skjermer?

Nærmere bestemt "DataVision DG-24128 Graphic LCD screen"

 

Brukt i den nokså kjente Spacepanel og Spacecase

Hva med og spør han som laget det da? stod ein plass der du kan kontakte han her alså. det kan vere ein idé.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...