Gå til innhold

Gecube, asus, saphire...


andersab

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et nytt skjermkort til ca 1500,- +-

Har lest en hel del her i forumet, og sjekket de fleste nettbutikker. Det virker på meg som om ATI radeon 9600 XT kan være noe å satse på i min prisklasse, men når jeg sjekker rundt ser jeg at prisene varierer fra ca 1100,- for Gecube, og opptil 1900,- for saphire. Alle med 9600 XT. Jeg har ikke mye greie på skjermkort, har prøvd å lese meg til det, men blir ikke klok. Hva er egentlig forskjellen på de forskjellige merkene? Prisene varierer jo veldig. Er det dumt av meg å kjøpe det billigste (Gecube)? Hvis det er medfølgende programvare som avgjør prisen, så bryr jeg meg ikke så mye om det...

 

Hvis noen har bedre forslag er jeg veldig takknemmlig! Jeg har en P4 2.0 og spiller veldig mye Battlefield :thumbs: Jeg er også avhengig av å ha TV utgang. Er 9600 XT noe å satse på? For tiden har jeg Geforce 3 ti200, så det skal vel ikke så mye til før jeg merker forbedring... eller?

 

Trenger hjelp!!

 

Mvh

Anders A.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

forskjellen -

medfølgende bundle (spill osv) samt viften på kortet.

nå er det vel slik at alle produsentene utenom asus bruker standardviften, mens asus bruker en annen kjøleløsning.

men hvis du er interessert i å bruke 1500+- så kan da 9800pro som er en del hakk bedre og som koster 350kr ekstra være et godt valg ?

man får vel powercolor 9800pro til litt over 1800 nå

Lenke til kommentar

it24.no 1889,-

ATI/Sapphire 9800PRO 128MB DVI/TV/2 bulk

Har det ikke på lager akurat nå,men hvis du har tid til å vente litt så er jo dette en veldig bra pris.

 

Komplett.no 1995,-

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail.

Litt dyrere men her har dem den på lager.hvis du ikke har tid til og vente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...