Gå til innhold

AI7 og zalman 7000acu


OleNOR

Anbefalte innlegg

Heisan, har akkurat fått min nye zalman 7000 acu etter å ha sjekket rundt på nettet at denne skulle passe til mitt hovedkort. mekka i vei og gjorde meg klar til å feste kjøleren da jeg plutselig oppdager at kondensatorene på den siden av hk som er vend bakover sitter så nært skruetappen på zalman kjøleren.

 

Skjønner nå ingenting. Ser haugevis av folk som har denne komboen rundt forbi. Så hvis det er en eller annen spesiell løsning som jeg ikke skjønner, så hadde det vært fint å fått tilbakemelding på det. da jeg nu er svært fortvila :wallbash:

 

 

Komboen min er

P4 2.8

Abit AI7

Antec sonata

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ordnet seg, måtte bare kappe av den ytterste delen av skruefestet, noe som også er beskrevet på zalman sine nettsider.

 

Koser meg nå med lav støy og 11 graders reduksjon i temp etter 1 time med prime, 2 timer etter montering med as5. Regner med at dette bare blir bedre etter hvert :)

Lenke til kommentar

Heisan!

 

Har en p2.8c m0 som ikke var så voldsomt bra å overklokke. kjører den stabilt på 14*236 3300 med vcore på 1,56 i uguru. Cpu tempen min er 38 grader etter ca 1 time med prime95, og 26-28 grader idle. romtempen er da ca 20-22 grader. De øvrige tempene er Sys 35 og PWM 48 under prime95.

 

Er litt missfornøyd med hvor høyt jeg klarte å klokke denne, skulle gjerne ha sett den på 3,5 eller 3,4. Har testet med vcore på 1,675 og 3,5 gig, men får feil i ene prime95 etter 4 min. Har ikke testet denne vcoren på 3,4 gig siden jeg er litt bekymret for hvilken effekt dette kan ha på cpu'en over tid. cputempen er da 43 og pwm på 60!

 

 

Oppsettet mitt er:

 

p4 2,8c M0 @3300

AI7 bios,v 16 og uguru 1.19 (beta)

Twinmos 4000 256*2

Powercolor 9800 pro m/artic vga cooler @445/385

seagate 7200.7 160g s-ata

Antec sonata case m 380w antec truepower psu

Lenke til kommentar

Hmmm... Vet ikke helt om jeg liker dette, sammenliknet med min...

Er du sikker på disse temperaturene er riktige? Synes de hørtes lave ut, det er BIOS temps ikke sant, ingen ekstra prober? Har du mange kabinettvifter?

 

Jeg har en P4 3.0 med samme kjøler. Klokker greit til 3.6 men blir varm... Er på 38-39 idle og opp i mot 55 på load (Dobbel prime i en halvtimes tid). Disse temperaturene er nokså like, uavhengig av om jeg klokker eller ikke. Har jeg gjort noe galt?

 

:dontgetit:

 

Wish

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...