Gå til innhold

Bestilling av XBOX-spill fra Amazon.com


Futelva

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg fått spillet (XIII). Kostet 16 GBP, altså rett under 200 kroner. MEN, frakten var på 4,98 GBP. Tilsammen ble det over 200 kroner. (Verdigrunnlaget er pris pluss frakt). Vedlagt var et brev fra posten som sa at jeg ikke kunne åpne pakken før jeg hadde fortollet den. Så, nå må jeg ned på tollkoammeret og betale moms innen ti dager... Ble ikke så billig allikevel. Neste gang tror jeg at jeg bruker play.com

 

Takk for svar fra dere som svarte.

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått spillet (XIII). Kostet 16 GBP, altså rett under 200 kroner. MEN, frakten var på 4,98 GBP. Tilsammen ble det over 200 kroner. (Verdigrunnlaget er pris pluss frakt). Vedlagt var et brev fra posten som sa at jeg ikke kunne åpne pakken før jeg hadde fortollet den. Så, nå må jeg ned på tollkoammeret og betale moms innen ti dager... Ble ikke så billig allikevel. Neste gang tror jeg at jeg bruker play.com

 

Takk for svar fra dere som svarte.

Grunnlaget for om du må betale moms eller ikke, er prisen UTEN fraktkost.

Denne pakken skal ikke betales moms for med mindre 16 GBP etter dagens kurs bikker over 200 NOK.

Lenke til kommentar

Stemmer det som sies i posten over. Bare si ifra at frakten skal trekkes fra beløpet så ordner det seg!

Dagens kurs (pr.8/3-04) 13.020 GBP = 208 NKR, og dermed tollpliktig...

Man lærer så lenge man lever.

 

Men prat med folka du går til, ofte de ser gjennom fingrene med så små summer.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Dagens kurs (pr.8/3-04) 13.020 GBP = 208 NKR, og dermed tollpliktig...

Man lærer så lenge man lever.

 

Det er ikke sikkert at tollvesenet bruker nøyaktig denne kursen. Tror de setter kursen èn gang i uka. Men er ikke helt sikker på hvor du kan finne hvilken kurs de bruker akkurat nå.

Endret av snikka
Lenke til kommentar
Stemmer det som sies i posten over. Bare si ifra at frakten skal trekkes fra beløpet så ordner det seg!

Dagens kurs (pr.8/3-04) 13.020 GBP = 208 NKR, og dermed tollpliktig...

Man lærer så lenge man lever.

 

Men prat med folka du går til, ofte de ser gjennom fingrene med så små summer.

Bare en liten kommentar til utregningene dine her;

På postens sider står det at kursen er 13.020, dvs at du får 1 pund for 13,02 kr.

Som betyr at 200NOK = 15.38 pund.

 

Som passer veldig godt siden en god del av prisene på play.com er 14.99, dvs 195 kr og dermed ikke toll-pliktig :D

 

Bare husk å bestille flere pakker hvis det er mye du skal ha (genialt med gratis frakt)

Lenke til kommentar
Stemmer det som sies i posten over. Bare si ifra at frakten skal trekkes fra beløpet så ordner det seg!

Dagens kurs (pr.8/3-04) 13.020 GBP = 208 NKR, og dermed tollpliktig...

Man lærer så lenge man lever.

 

Men prat med folka du går til, ofte de ser gjennom fingrene med så små summer.

Bare en liten kommentar til utregningene dine her;

På postens sider står det at kursen er 13.020, dvs at du får 1 pund for 13,02 kr.

Som betyr at 200NOK = 15.38 pund.

 

Som passer veldig godt siden en god del av prisene på play.com er 14.99, dvs 195 kr og dermed ikke toll-pliktig :D

 

Bare husk å bestille flere pakker hvis det er mye du skal ha (genialt med gratis frakt)

Fint for deg.

Men hvis du hadde giddi å lese posten jeg refererer til så sier han at spillet koster £16 :p

Derav utregninga mi...

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Vel vel, beklager det Rookie_NO, jeg merket meg ikke at han nevnte 16pund dessverre.

Men det jeg reagerte på var: "13.020 GBP = 208 NKR" som du skrev.... så vi tabbet oss vel ut begge to :p

Ok, men du er enig i at 13.020 * 16GBP = 208 NKr?

Skjønte du virkelig ikke at det var det jeg mente?

Vel vel, trenger ikke flisespikke mer, han fikk jo spillet sitt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...