Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Synkronisering av mail i Outlook


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har 2 PC'er, en stasjonær og en bærbar. Jeg ønsker å sette opp disse maskinene slik at jeg kan lese samme mail på begge. Jeg har nå satt det opp slik at outlook.pst fila ligger på den stasjonære, men begge PC'ene jobber mot denne fila. Jeg ønsker at begge maskinene skal ha sin egen outlook.pst fil, og at Outlook synkroniserer filene mot hverandre. På denne måten trenger ikke den stasjonære maskinen stå på for at jeg skal kunne lese mail. Er det noen som kan hjelpe meg med dette?

Endret av henna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er mulig å få til dette.

Jeg hadde heller satt opp mailen slik at den ble liggende på mailserveren, et bestemt antall dager før den ble slettet fra serveren.

Jeg har gjordt dette med mailen som jeg mottar på jobb slik at jeg kan i tilegg kan laste ned mailen hjemme fra....

 

Kent

Endret av BlackDeath
Lenke til kommentar

BlackDeath har nok rett. Jeg har ihverfall ikke funnet noen slike muligheter i Outlook.

 

Men i tillegg til å la meldingene være tilgjengengelige på server i noen dager, har du muligheten til å bruke program som synkroniserer filer mellom de 2 PC-ene. Mulig du kan bruke Windows sin funksjon (XP) for å gjøre filer tilgjengelige i frakoblet modus (har ikke testet). Dvs du må gjøre katalogen der du har outlook.pst tilgjengelig i nettverk, deretter gjøre den tilgengelig i frakoblet modus, og så sette samme outlook.pst fila som standard i outlook på den bærbare. Jeg tror dette kan skape noen problemer fordi Outlook nekter å åpne seg dersom den tror et annet program har åpnet outlook.pst

 

En annen mulighet er å bruke program som synkroniserer mapper/filer mellom PC-er. Et alternativ er SyncUp. Fri demo er tilgjengelig, og programmet koster ca 25§ (175 kr).

 

En tredje mulighet er å bruke en e-postserver på den stasjonære. En del arbeid å sette opp, og vil ikke tilfredstille synkronisering fra bærbar til stasjonær.

Lenke til kommentar

henna

 

Ved en tilfeldighet, lette etter noe annet, fant jeg linker til noen programmer som synkroniserer Outlook mellom ulike maskiner.

 

OsaSync. Koster 62,5 $ for to maskiner.

Syncpst. Koster 40 eller 70 $ avhengig av versjon.

Easy2sync. Pris 59 EUR for den versjonen som synkroniserer mer enn bare mailer.

 

Alle finnes som prøveversjoner, med litt avgrenset funksjonalitet.

 

Ser ut som det første er best, da dette fungerer når Outlook er åpen på begge maskinene. De 2 andre krever at Outlook er lukket på den stasjonære når man skal synkronisere til bærbar. Synkronisering kan skje alle veier

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...