RolfOve Skrevet 28. februar 2004 Skrevet 28. februar 2004 (endret) Jeg lekte litt med tilgangen til en mappe på hardisken. Dette var gøy, helt til jeg haket av for at admin ikke skulle ha tilgang til mappen, dermed har ingen adgang til denne og jeg får heller ikke adgang til innholdet. Noen måte å ordne dette på? Edit: WinXp Pro Endret 28. februar 2004 av RolfOve
TCi Skrevet 28. februar 2004 Skrevet 28. februar 2004 Prøv med å velge avansert i sikkerhet-taben og gå til eier. Og så legger du til admin der..
RolfOve Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Skrevet 28. februar 2004 (endret) Kan ikke endre sikkerhetsinstillinger: Ingen tilgang. Endret 28. februar 2004 av RolfOve
Timur Skrevet 28. februar 2004 Skrevet 28. februar 2004 kan jo endre det slik at en bruker opptrer som en del av systemet, hvis du ikke har haka av på og nekte tilgang til systemet og da
RolfOve Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Skrevet 28. februar 2004 Uff.. Jeg vet ikke hva jeg har gjort. Jeg kan lagre filer der via internet explorer, men kan ikke lese.
RolfOve Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Skrevet 28. februar 2004 Du har ikke gjeldende rettigheter til å lese sikkerhetsinstillinger, men du kan endre tillatelser. Men det kan jeg ikke.
TCi Skrevet 28. februar 2004 Skrevet 28. februar 2004 Rart det der. Administrator skal kunne ta eierskap på en mappe den ikke har rettigheter på...
RolfOve Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Skrevet 28. februar 2004 Veldig merkelig. Jeg prøver å legge til administrator, meg selv (som admin), men får ikke lov.
RolfOve Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Skrevet 28. februar 2004 Noen som gidder å prøve dette hos seg selv?
RolfOve Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Skrevet 28. februar 2004 Utrolig merkelig dette her. Jeg tror jeg gjør noe feil, for under lokal sikkerhetspolicy står det at administratorer kan gjøre dette.
Timur Skrevet 28. februar 2004 Skrevet 28. februar 2004 Prøvd og gått inn i sikkerhetsmodus, og prøvd med den administratoren du lager nå du innstalerer Xp?
TCi Skrevet 28. februar 2004 Skrevet 28. februar 2004 Prøvd og gått inn i sikkerhetsmodus, og prøvd med den administratoren du lager nå du innstalerer Xp? Ja det er sant... når du er kommet til innloggingsvinduet, trykk CTRL+ALT+DELETE to ganger. Deretter logger du inn som administrator. Da burde du klare å ta eierskap..
RolfOve Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Skrevet 29. februar 2004 Ingen av nevnte tips fungerer. Jeg er medlem av administrator gruppen. Jeg har også logget inn med den innebygde administrator kontoen, uten hell.
RolfOve Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Skrevet 29. februar 2004 Er det ingen måte å få tilgang til den mappen igjen, selv med fysisk tilgang til maskinen?
RolfOve Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Skrevet 29. februar 2004 Der klarte jeg det. Jeg har ikke lykkes i å gjøre det om igjen. Men det jeg gjorde var å gå inn på avansert under sikkerhet og legge til admin som eier og hake av begge merkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå