Gå til innhold

Volt modde Geforce Mx 420

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt gode gammle Mx420 trenger litt mer overklokking. Og siden det stoppet sist gang på 5000 3Dmarks så har jeg tenket til å montere en boxed Pentium ribbe på GPU. I tilegg har jeg kasje tenekt til å Volt modde det. Men jeg har iike peiling på hvordan jeg skal gjøre det. Er det noen som har en enkel How to... guide til meg?

Takker for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Haha! Kjøp et nytt kort. Skaff deg en jobb og slutt å drikke som en gammel sjømann.

Og poenget med posten din var?

Man kan klare seg helt fint med et mx420..

Skrevet

Klarte meg LENGE med det kortet jeg. Ok ok, våre personelige uoverenstemmelser skal ikke flyte over til forumet.

Men DDK's kort ble nok litt varmt. Og han har jo kjøpt et bra kort nå! Jeg på den annen side kan ikke en ting om klokking, og det er ikke så rart ettersom mine interesser og hobbier tar sted helt andre steder.

DDK's tråd, imed at han har et radeon kort nå, burde handle om forsvarlig klokking av nettop, radeon kort. Det kunne jeg trengt et tips om, men det blir fra scratch, så ingen gidder vel å skrive 2 sider om det. Jeg hadde ikke forstått det uansett.

Men DDK: Det hadde vært morsomt med vannkjøling da! Om du tar en titt på nettet er det strengt tatt mulig å se hvordan det foregår. Det skulle ikke forundre meg om du har mulighet til å lete opp materialene og billige løsninger. Om ikek annet har jeg kanskje mulighet til å gi deg noen gamle (men dårlige ) vifter.

Spørs om det er stort mer du kan gjøre.. Husker du satt der og målte temperaturen til nøyaktige tideler. Du sa selv at du var blant de "beste" på akkurat det kortet, så du bær kanskje være i ekstase over de 500 du hadde.

Volt modding høres interessant ut:

Denne linken omhandler ikke MX, men se likevel. Virker ikke lett for meg..

http://www.techspot.com/tweaks/geforce4-vmod/index.shtml

Skrevet

Vist du kan ta et godt bilde av kortet ditt slik at man kan se komponentene på kortet, kan jeg kansje hjelpe deg. Mest sannsynlig ligger Vreg komponentene på baksiden av kortet men ta bilder av begge sider.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...