Gå til innhold

Partisjonering-hvis det er det det heter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei

Vet noen hvilke programmer kan jeg bruke for å dele/partisjonere HDDen min UTEN at noen data går tapt.

Jeg har prøvd "Partision Magic 3.0", men det var ikke noe bra, eller kanskje skjønte jeg det ikke helt:)

Fil

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Partition Magic 7.0 er vel nettopp kommet ut tror jeg, ellers så bruker jeg Partition Magic 6.0 selv ... og det funker helt fint :smile:

Det går jo selvfølgelig an å bruke FDISK også, men da mister du jo alt du har på disken...

Skrevet

Støtter forslaget om partitionmagic 7.0 ,som vanligvis klarer dette bra, men det er jo ikke dumt å ta backup først dersom man har noe man absolutt ikke vil miste...

Med partitionmagic kan du krympe eksisterende partisjoner slik at ledig plass i partisjonene stilles til disposisjon til å opprette ny(e) partisjon(er). Dersom disken din er helt full fra før blir det værre.

[ Denne Melding var redigert av: Reggie Regis på 2002-03-21 20:51 ]

Skrevet

Partition Magic 3 er vel ganske gammelt da :smile:

Støtter også det om å ta backup... selvfølgelig må man ta backup hele tiden av viktige data. Slurver selv med det, men så har jeg jo hele Internett som backup-plass da (sjekk sig) :grin:

Skrevet

Quote:

On 2002-03-22 17:44, Borf skrev:

fdisk er best, Partition Magic 7.0 tar det år å partisjonere og formater ein heil disk

Leser du spørsmålet, så ser du dette: "dele/partisjonere HDDen min UTEN at noen data går tapt"

Hvordan gjør du det med Fdisk?

Skrevet

Har prøvd Partition Magic i de fleste versjoner selv og ingen av de klarte å gjøre det de egentlig skulle gjøre. Skulle 'merge' to partisjoner på en disk, men det endte i at den ene ble formatert (Det var fremdeles to partisjoner). Det finnes andre gode alternativer til PowerQuest sine tvilsomme oppskytte programmer. Partition Star er et eksempel. Synes å huske at det var freeware i tillegg? Du får uansett tak i det her: http://www.star-tools.com/

[ Denne Melding var redigert av: aschj på 2002-03-22 22:35 ]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...