malrog Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Heisann! Jeg har et problem med grafikken på data maskinen min, i spill så flimmrer grafikken, noen har fortalt meg at dette er såkalt artifacts. Jeg har blitt fortalt at det kan være på grunn av for mye varme, men dette hjelper lite, har en kjøleribbe som er gigantisk og varmestyrt vifte på den. Jeg har også prøvd en god del forskjellige drivere, noen blir det mindre flimmer med, men de er der enda. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette?
lahaso Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Når du sier "flimmer" så tenker jeg mer på at vertical sync'en på skjermkortet ditt som er slått av. Artifacts er små hvite eller svarte prikker, ikke en form for flimmer. Men det kan være mulig jeg beveger meg ut på tynn is nå da dette ikke er mitt sterkeste kunnskapsfelt så jeg utelukker ikke at det kan være artifacts du opplever. Hadde vært fint om du kunne gitt litt mer info om hvilken maskinvare du har. MVH Lars
Royal Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Har du overklokket skjermkortet ditt elller?? Hvis ja så har du klokket for mye.
malrog Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Skrevet 26. februar 2004 Ok, beklager at jeg ikke oppgav hardware. Asus P4P800 Delux P4 3 Ghz Twinmos PC3200 2x512 DDR RAM Gainward GF4 TI4600 Windows XP Pro Jeg har ikke overclocket skjermkortet noe. Med flimmer mener jeg at det kommer uønskede strekker og store klumper som flimmrer. Vertical Sync er "On by default"
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 28. februar 2004 Skrevet 28. februar 2004 Jeg får noe lignende på min PC når jeg klokker fra 2,8GHz til 3,2GHz, helt til jeg satte rammen min (Twinmos PC3200) til 5:4 i stedenfor 1:1. Tror faktisk det var disse som gav meg artifacts i 3D aplikasjoner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå