Gå til innhold

Hjelp! Vil ikke overklokke..


Anbefalte innlegg

Hovedkort: MSI KT3 Ultra 2

Prosessor: AMD Athlon XP 1800+@1,53MHz

Minne: 2100/266

Skjermkort: Asus GeForce 4 Ti488SE

 

I Biosen er Multiplyer satt til Auto, og det må jo være 11,5x siden FSB er 133. Satte multip. ned til 10x for å se om den var låst eller ikke. Da ville ikke maskinen boote. Reset. Satte den til 12x og samme resultat. Reset.

 

Satte så FSB til 140, men det stod fremdeles bare 1800+ under booting.

 

Kan min maskin overklokkes i det heletatt?

Ser at CPU temp ved idle er 56 grader så kanskje jeg bare skulle la være til jeg får bedre kjøling?

 

Hva med Spread Spectrum. Den står på +/- 0.25. Står i manualen at systemet blir mer stabilt med denne disabled, så sant jeg ikke har mye spikes som skaper electro magnetic interference. Har dette noe med overklokkingsproblemer å gjøre?

 

Mange spørsmål. Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hovedkort:  MSI KT3 Ultra 2

Prosessor: AMD Athlon XP 1800+@1,53MHz

Minne: 2100/266

Skjermkort:  Asus GeForce 4 Ti488SE

 

I Biosen er Multiplyer satt til Auto, og det må jo være 11,5x siden FSB er 133.  Satte multip. ned til 10x for å se om den var låst eller ikke.  Da ville ikke maskinen boote.  Reset.  Satte den til 12x og samme resultat.  Reset.

 

Satte så FSB til 140, men det stod fremdeles bare 1800+ under booting.

 

Kan min maskin overklokkes i det heletatt?

Ser at CPU temp ved idle er 56 grader så kanskje jeg bare skulle la være til jeg får bedre kjøling?

 

Hva med Spread Spectrum.  Den står på +/- 0.25.  Står i manualen at systemet blir mer stabilt med denne disabled, så sant jeg ikke har mye spikes som skaper electro magnetic interference.  Har dette noe med overklokkingsproblemer å gjøre?

 

Mange spørsmål.  Takker for svar.

Tyder vel på at det er en Palomino 1800+,som har låst MP,

og ditt HK har VIA chipsett,som ikke kan låse AGP/PCI til fast frekvens.

Tror ikke det er så lett å overklokke med denne kombinasjonen... :ermm:

 

Men det er godt mulig andre har noen bedre råd... :blush:

Lenke til kommentar
Har du sjekket i cpu-z hva det står når du setter fsb til 140?

Jeg sjekket i 3DMark03 når jeg hadde FSB på 138. Da var det jaggu 1,6 Ghz i stedenfor 1,53.

 

Men setter jeg FSB til 142 starter Windows NESTEN før maskinen drar en reset om og om igjen. Skyldes det varme? CPU temp er 57 grader ved idle @ 1,6 GHz. System temp er 34 grader. Litt varmt i stuen i dag, men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...