Gå til innhold

Hjelp med adobe premiere 'effekt'


Anbefalte innlegg

Det er en stund siden jeg har brukt adobe premiere, så nå når jeg skulle bruke det fikk jeg et problem. Jeg tengte å lage en slags effekt der 'en linje' med et klipp (25% av orginal størrelse) sklir over skjermen sidelengs. Litt vanskelig å forklare så jeg har prøvd å lage en 'skisse' over den [skisse]

Jeg prøvde meg litt frem med 'motion' -stuffet, men jeg fikk ikke frem mer, en ett klipp da :> Er det en måte å lage denne 'effekten' uten å bruke så veeeldig mange video-tracks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok du egentlig har løsningen selv. (Og da du nok bruke mange videotracks... Det dreier seg jo om en ganske spesifisert effekt og det er jo ikke akkurat slike ting NLE er oppfunnet for. Men klipp+lim og litt tidsforsyvning mellom de forskjellige videosporene skulle vel gjøre jobben uten alt for mye problemer?

Lenke til kommentar

Har ikke brukt Premiere på 3 år eller noe sånt (v. 5.1c) men for å lage effekten du er ute etter ville jeg vel først funnet et grafikkelement med "filmstripen" som du viser i eksemplet ditt. Time denne slik at den beveger seg i den hastigheten du ønsker. Lim så inn en kopi av stripen der stripen eventuelt begynner å "forsvinne" ut av bildet (altså der hvor grafikkelementet slutter).

 

Når dette er gjort tar du ett av de filmklippene du vil ha i filmstripen, forminsker dette og tilpasser dette slik at det følger filmstripen inne i en av rammene. Kopier så motion-path (heter det dét i Premiere?) fra dette klippet og bruk den samme bevegelsen på andre klipp som du da plaserer i henhold til de andre rutene i filmstripen.

 

Håper dette i hvert fall er i nærheten av å være forståelig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...