Gå til innhold

RASKT DIGITALKAMERA


Anbefalte innlegg

Jeg er pt innehaver av et olympus c750 digitalkamera som er alldeles utmerket til landskapsbilder, blomster, utebilder ect, MEN DET ER ALTFOR TREGT (OPPSTART, AUTOFOKUS og UTLØSER) OG LYSSVAKT TIL Å TA BILDER AV EN AKTIV UNGE OG DA SÆRLIG INNE, SÅ NÅ LURER JEG PÅ -

1. - om jeg skal kjøpe meg et lite, enkelt tilleggskamera f.eks det nye CASIO Exilim EX-Z40 - hvis dette er bedre i forhold til mine behov da? Er det noen som har meninger om dette eller evt råd om andre alternative kameraer?

2. - eller om jeg skal spare og kjøpe et speilreflekskamera f.eks Nikon D70? Jeg har en FM2 fra før av og et AF 50 f/1.8 Nikkor-objektiv til denne - dette skal visstnok være kompatibelt.

3. - eller finnes det noe annet kamera i prisklassen til D70 i sikte som passer bedre?

Gode råd tas imot med TAKK!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kanskje noen tips.

Når du ser muligheter for å ta et bilde; skru på kameraet, og skru av LCD-skjermen. Reaksjonshastigheten vil da være ganske bra, og hvis du i tillegg setter på seriebilder vil det være bra sjanser for å "fange øyeblikket".

Ulempen er at kameraet bruker batteri når det er påslått - men kameraet har igrunnen relativt bra batterikapasitet, dessuten kan du ha flere sett oppladbare batterier liggende...

 

Ellers er Minolta Z1(Z2) et raskere kamera i omtrent samme klasse (zoom), faktisk litt billigere enn C750.

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Det som er dumt med olympus er at du bare kan bruke XD, og da kan man liksom ikke velge om man burde invistere i ULTRA II kort eller ikke, men c750 er jo et utrolig treigt kamra uansett. Har på følelsen at Z-40 blir et bra kamra og der kan du kjøpe ULTRA II minnekort..

Lenke til kommentar

Hei, har et par barn selv og har kjørt med digitalkamera et par år, men det oppsto 2 problemer for meg. Fange øyeblikket, og røde øyne så jeg endte opp med å kjøpe et vanlig speilreflekskamera. Hvis du har penger til det så anbefales at du kjøper Nikon D70 som du selv foreslår, da har du mye større sjanse for å fange øyeblikket, vanlige digitalkameraer er ikke i nærheten av reaksjonstidende til speilrefleks.

Og lykke til/kos deg som bleieskiftarbeider :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...