Jump to content
Sign in to follow this  
Fredriao

Quick-time video til DVD

Recommended Posts

Hei, antar noen har noe konstruktivt å tilføre:

Skal gjøre et arrangement på lørdag. Skal da ha 7 plasmaskjermer og 3 prosjektorer. Skal vise en vignett på disse. Denne er ikke ferdig produsert før torsdag ettermiddag, tidligst. Da får jeg den i quicktime-format.

Så: Kan jeg brenne dette på DVD'er som kan spilles på en alminnelig DVD-spiller? Det hører med til historien at avstanden mellom skjermene er stor, så jeg må belage meg på flere avspillingsenheter. Satser dermed på DVD-spillere, da dette er billigst å leie inn, samt mindre risiko for tyveri.

Har kjøpt meg en DVD+RW brenner (BenQ DW800A) som jeg skal til å montere, så får jeg teste litt.

Finnes det noe logikk i hvilke DVD-spillere som spiller + og hvilke som spiller - plater? Har også på følelsen at en del spillere ikke tar brente discer overhodet..?

Ironisk nok tar min Sony DVP-S735D til 7000,- verken brente cd'er eller DVD'er, mens min Denver til 499,- på Coop prix spiller begge deler som en lek :p Helt vanvittig LATTERLIG....

Videre: Noen som vet om billig:

1. Splitt for s-video signal? (5-pins)

2. SPlitt for vga/xga signal?

3. Billig "video-mixer" mellom 2 kilder (composite video) og mulighet for fade til black? Her snakker vi noe til under 2000,- (absolutt øvre prisklasse!) Tviler på at dette eksisterer...)

4. Mener å ha sett dette tidligere (kom bundlet med et skjermkort en gang): Passiv overgang fra s-video (5-pins) til komposite video (RCA). Noen som vet hvor jeg kan skaffe dette?

Takk for svar!