Silverhammer Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Jeg får hver gang denne feilmeldingen etter at maskinen har vært skrudd av noen minutter. Jeg har også prøvd å skifte batteriet, men samme problem dukker fortsatt opp. Feilmeldingen kommer ikke når jeg restarter maskinen. Her virker det som batteriet åpenbart er feilen, men jeg har jo byttet det til et helt ferskt. Dette problemet har bare plutselig oppstått, jeg har ikke gjort noen hardware-endringer eller noe. Hovedkortet jeg har er et Abit KD7.
HawP Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Det kan tyde på at CMOS minnet er ødelagt/korrupt. Letteste (eneste?) er nok da å skifte hovedkort, evt. la maskinen stå på kontinuerlig...
Silverhammer Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Skrevet 25. februar 2004 Så det kan ikke være noe annet som forårsaker dette? Virus eller lignende har jeg hørt kan ødelegge innhold i cmos, men det kan vel neppe skje mens strømmen er av?
SoniX Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Kanskje det er bios "softwaren" som er herpa? prøv å flashe biosen din... checsum error er jo at det er noe feil med bios programvaren eller chipen, hvis ikke det hjelper å flashe, så har nok brikka tatt kvelden.......
SantaClaws Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Jeg får hver gang denne feilmeldingen etter at maskinen har vært skrudd av noen minutter. Jeg har også prøvd å skifte batteriet, men samme problem dukker fortsatt opp. Feilmeldingen kommer ikke når jeg restarter maskinen. Her virker det som batteriet åpenbart er feilen, men jeg har jo byttet det til et helt ferskt. Dette problemet har bare plutselig oppstått, jeg har ikke gjort noen hardware-endringer eller noe. Hovedkortet jeg har er et Abit KD7. Harr du satt Reset "bios" jumperen på rett plass ?
Zink Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Harr du satt Reset "bios" jumperen på rett plass ? neppe... jeg stekte et hk på få sekunder med den feilen. Virus er nok også utelukket, men dette at OS-et ( winXP?) kommer greit opp etter restart syns jeg tyder på svak psu. Hvordan ser det ut i enhetsbehandlingen evt. feilmeldinger å se ?
Silverhammer Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Skrevet 25. februar 2004 I enhetsbehandling tyder ingenting på at det er feil med maskinvare. Forresten så oppdaga jeg nå at maskina bare behøver å være avskrudd i sekunder før jeg får feilmeldingen igjen ved oppstart. Bruker windows xp pro med sp1. Skal gjøre et forsøk på å flashe bios..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå