Gå til innhold

Brukerkontoer i XP


salvi

Anbefalte innlegg

Jeg har to brukerkontoer på maskinen (XP), meg som administrator og ungen som begrenset bruker. Hvordan gjør jeg det når han vil ha innstallert div spill? Jeg prøvde tidligere å innstallere spillet når jeg var innlogget på meg selv, og la spill-ikonet på skrivebordet. Da var det også på hans skrivebord, men jeg fikk ikke åpnet spillet derfra.

 

Det jeg egentlig vil, er å innstallere spillet slik at han kan ha ikon o.l. opp, mens jeg slipper å se noe til det. Hvordan fikser jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg til snarveien? Mener du snarveien til spillet?

 

Kan han da opprette ikon på sitt skrivebord uten at jeg må ha det?

 

Jeg lurte forresten også på om det var mulig at jeg endret hans konto til supervisor, innstallerte, for så å endre tilbake, kan det gå?

Lenke til kommentar
Legg til snarveien? Mener du snarveien til spillet?

Ja.

 

Kan han da opprette ikon på sitt skrivebord uten at jeg må ha det?

Tror ikke det.

 

Jeg lurte forresten også på om det var mulig at jeg endret hans konto til supervisor, innstallerte, for så å endre tilbake, kan det gå?

Dersom du bruker XP kan du bare gi brukeren Administrator rettigheter eller Begrenset rettigheter. Dette gjøres i bruker kontoer på kontrollpanlet.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Kan han da opprette ikon på sitt skrivebord uten at jeg må ha det?

 

Det er fult mulig... Vanligvis legges snarveier inn i C:\Documents and Setting\All Users\Skrivebord("Deskop" på engelsk).

Det du enkelt å greit gjør er å flytt snarveien fra den mappa og inn på sønnen sin sin mappe. La oss si han heter Ola. Da legger du det inn i C:\Documents and Settings\Ola\Skrivebord

 

Det skulle være svar på det :thumbup:

 

 

Hvordan gjør jeg det når han vil ha innstallert div spill? Jeg prøvde tidligere å innstallere spillet når jeg var innlogget på meg selv, og la spill-ikonet på skrivebordet. Da var det også på hans skrivebord, men jeg fikk ikke åpnet spillet derfra.

 

Er det noe fare med å la sønnen din få Administrator-rettigheter? Hadde det samme problemet på min far sin PC. Det som kom opp var at han måtte skrive sitt passord vær gang jeg skulle spille. Det tror jeg ikke vi klarte å fikse. Det gjalt generelt spill som krevde CD for å spille

 

Håper dett hjalp

Lenke til kommentar
Vel, siden han er ti tenkte jeg det var greit med noen begrensninger enn så lenge..

 

Skal prøve de forslag som er kommet. :)

vel.. Ti år.. Antageligvis kan han ikke så mye med data... Og vet da ikke va de forskjellige innstillingene er... Bare å si klart ifra: Du stiller ikke på NOE!... Vis han følger dette skulle det vel ikke være noen fare med å gi han administrative-rettigheter..

 

Men det er du som bestemmer :p

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...