Gå til innhold

vinduer forsvinner, OSX panther


Peony

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har problem med at vinduer avogtil har en tendens til å forsvinne halvveis ut av skrivebordet i OSX panther.

Finnes noen enkel måte å få dem inn igjen. ( Som regel toppen som forsvinner, slik at jeg ikke får "tak" i dem og kan flytte dem)

Er dette et problem som oppstår når du åpner finder på en ekstern disk,

nettverksdisk.. Da har det med default innstillingene på det vinduet, eller

hvordan disken er satt til visning. Opplever dette av og til med nettverksdisk.

Lenke til kommentar

Hva er det jeg ser?? Windos :devil::devil:

 

Og du kjører IE/winamp?? Når du har instalert iTunes :dontgetit:

 

Jeg er ikke hva som er problemet??

 

Og hva er det du prøver å gjøre, ilustrere en feil i OSX med win2000? Er ikke det ironisk så vet ikke jeg. ;)

 

Jeg prøver ganske alvorlig å forstå hva du mener men det er ikke lett.

 

Er det IE vinduet som er det du vil vise? Det at du ikke kan trykke på toppen av vinduet? Men da forsvinner ikke vinduet, da forsvinner det ikke.

 

Sorry er ikke helt sikker på hva du mener.

Lenke til kommentar

beklager detr med windows ass, men sitter og venter på penger fra "bæstmor" til iBook.

 

 

Ja, er det jeg har tenkt å illustrere at vinduet forsvinner ut på toppen..

kan tenke meg at det er noe slikt Peony sliter med.. At vinduet forsvinner på den måten...

 

(veit det er ironiskt, men eneste muligheten jeg har for tiden :()

Lenke til kommentar
Er ikke helt sikker på hva du mente, men hvis det er vanlige vinduer som du ikke klarer å få lukket, maksimert, minimert o.s.v så kan dette gjøres ved å høyreklikke på ikonet til vinduet på start meny linjen! Da får du nemmelig opp en egen meny for hva du vil gjøre med vinduet!

høyreklikking er nå ikkje det mest vanlige på mac, om man ikkje

har kjøpt seg ei annen mus...

Lenke til kommentar

ok

ikke alltid like enkelt å forklare hva man mener...var en dårlig forklaring

 

Har nå funnet ut at problemet bare gjelder 1. program: vpn-client fra cisco systems ver. 4.01. Problemet er at toppen (der lukke knappene og titelen på vinduet er) forsvinner ut av toppen av skrivebordet, slik at jeg ikke kan flytte det eller minimere det. Irriterende. ( skjermbildet til mac-gyver illustrerer dette ganske bra, selv om det er hentet fra windows :( ...)

 

Har imidlertidig nå funnet ut at "(eple)-h" får vinduet til å "gjemme" seg, så nå er allt ok, slipper å ha det irriterende vinduet der.

Lenke til kommentar
Er ikke helt sikker på hva du mente, men hvis det er vanlige vinduer som du ikke klarer å få lukket, maksimert, minimert o.s.v så kan dette gjøres ved å høyreklikke på ikonet til vinduet på start meny linjen! Da får du nemmelig opp en egen meny for hva du vil gjøre med vinduet!

høyreklikking er nå ikkje det mest vanlige på mac, om man ikkje

har kjøpt seg ei annen mus...

Visste ikke at det var Mac...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har oppleved av vinduer har kommet "uten for kanten/skjermbildet" til høyre eller venstre, men aldri for langt opp.

Grunnen til det jeg har opplevd er vel pga scrennspanning-hacken (eller hva den nå heter) som gjør at man kan få større oppløsning på eksterne display en 1024*768 som den i utgangspunktet er låst til. (bruker ibooken på en 17" lcd en gang i blandt)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...