Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skeiv internettfordeling over nettverk


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg deler en satelitt oppkobling mellom 2 maskiner. Jeg deler oppkoblingen fra denne maskinen. Denne maskinen har WinXP og den andre har Win2k. Det eneste problemet jeg har er at den maskinen andre maskinen får MYE større hastighet en denne. På ITavisens speedometer test får denne 300kbit, mens den andre får 1mbit (jeg betaler for 1mbit). Noen som vet hva som er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er valigvis i windows eller rutheren. prøvd å skru av den ene pcen mens du tester båndbredda til winxp pcen? du bør også huske på at hvis du deler nett via en pc tar d litt cpu og minne. all informasjon som kommer inn på d ene nettverkskortet skal gjennom cpu og minne før d går ut på d andre.

en siste løsning kan være å sette "deler nettverkskortet" til 10mb på lanet ditt for å sjekke ut om d er throughput problemer. evt. bytte litt på kortene eller sjekke intern båndbredde og hardware belastning.

Lenke til kommentar

Win2000 ruler :thumbs:

 

hvis du har brannmur o.l. på XP maskinen så kan dette ha en innvirkning på hastigheten. Også antivirus programmer. (Om disse er satt til å scanne trafikken da)

Har du prøvd å bytte de to Pcene, slik at Win2000 står mot nettet og XP bak 2000 maskinen og så se om problemet er der?

Lenke til kommentar

Det er nok ikke virus eller annen fanden skap som dere beskriver her nei.

Det er nok bare den elendige delingen av internett som er i XP rett og slett.

Den lager på en måte en DHCP server som deler ut internett, og den duger ikke i det hele tatt.

 

Router er å anbefale til å dele internett'n din med.

Koster ikke så mye heller nå, får de fra 400 og oppover med innebygd 4 porter's switch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...