anderlin 0 Report post Posted February 23, 2004 (edited) Jeg har følgende: <input type="text" name="tittel" value='.$row["tittel"].'size=30> Problemet er at $row["tittel"] kan inneholde html-kode. Hvordan får jeg denne koden til å bli vist som tekst? Prøvde å bruke <pre> som under, men det virket ikke. (verdien ble "<pre") <input type="text" name="tittel" value=<pre>'.$row["tittel"].'</pre> size=30> Noen tips? Edited February 23, 2004 by anderlin Quote Share this post Link to post
Svendsen 0 Report post Posted February 23, 2004 etter hva jeg kan se så er vel dette strengt tatt PHP og passer vel kanskje best der.... hent ut i variabel og skriv den inn (ja det er samme f hva du gjør...) Skulle gjerne sett mer av koden. men er det php midt inni html kan det være kjekt med <? php kode; ?> Quote Share this post Link to post
anderlin 0 Report post Posted February 23, 2004 Sorry hvis jeg postet feil, jeg skal be om å få flyttet tråden. Men det er ikke php-biten som ikke fungerer. Gjøre det slik: <? echo 'bla bla' ?> Jeg tenkte muligens det var en smart bruk av <pre> eller noe lignende som hadde passet her, men jeg ser ikke hvordan. Quote Share this post Link to post
alsvartr 0 Report post Posted February 23, 2004 prøv: echo '<input type="text" name="tittel" value="'.htmlspecialchars($row["tittel"]).'" size="30">'; Quote Share this post Link to post
anderlin 0 Report post Posted February 23, 2004 (edited) Tusen takk for hjelpen, alsvartr! Det gikk med: echo '<input type="text" name="tittel" value="'.htmlentities($row["tittel"]).'" size=30>' Tenkte ikke på at slike funskjoner kunne finnes... Edited February 23, 2004 by anderlin Quote Share this post Link to post
b-real 2786 Report post Posted February 23, 2004 Feilpostet. Flyttes etter ønske avthreadstarter. Quote Share this post Link to post