ChNPP Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Ser det er mange som lurer på disse to kortene for tiden, så her er en liten sammenligning av Powercolor og Sapphire's Radeon 9800 PRO (128MB) kort jeg gjorde. Den eneste forskjellen er at Powercolor ble testet med Omega (catalyst 4.1) og Shappire med Omega (catalyst 4.2), ellers har begge kortene zalman heatpipe og kjøle vifte. Testet i Mother Nature (3DMark03) til de hvite pixelene ble synlige. Overklokket kun gpu til max, så minne hastigheten har/kan ha litt mer å gå på. Powercolor: 425/730 MHz Shappire: 402/702 Mhz Ble litt skuffet, kjøpte sapphire kortet for en liten uke siden (P.color kortsluttet) og håpte det skulle greie oc minst like godt som det gamle P.color kortet. Får trikse å fikse litt å se om det hjelper
Merlin Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Jeg har sagt det før: "PowerColor klokker bedre enn Sapphire"
ChNPP Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Skrevet 23. februar 2004 Jeg har sagt det før: "PowerColor klokker bedre enn Sapphire" Tja... "I was able to overclock the card higher than any other Radeon 9800 Pro card tested here at VR-Zone Hardware.."
genesis Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 tja hva? (leste bare noen setninger i "testen" ?) - dette er eTT kort, har ikke sett så høye clock før - et som ble sendt fra Sapphire til testing (såklart et det beste i samlingen, voltmoddet by default?) - ser ikke så høye clock - alle bruker clocks` jeg har sett, viser til at PC gjevnt over spinner over Sapphire (r9800pro) - og, for meg ihvertfall, det er disse tallene som teller poenget uansett = snittet
Rippmaster Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Powercolor: 425/730 MHz Jeg kjører mitt PC-kort nå på 433/380 (760) HELT uten artifacts ... Tror jeg ennå har et par MHz å gå på, men jeg gidder ikke å finklokke enda! Har ikkestandard kjøling, men alikevell er det et veldig bra kort selv med standard kjøling i mine øyne!
:spasm Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Mitt PowerColor kort kjører på 460/380 helt uten problemer med en Arctic Silencer og litt Arctic Silver.
Merlin Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 (endret) Tester jeg har sett på nettet konkluderer med at PowerColor generelt sett klokker bedre enn sapphire. Det har også litt bedre ytelse enn sapphire Roundup Endret 24. februar 2004 av Merlin
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Hmm...en kamerat av meg klarte å klokke sitt Sapphire Radeon 9800 Pro til 480/380 med helt normal kjøling og ingen voltmodding.
Arve Systad Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Ang overklokking av kort har det jo litt med flaks å gjøre da på en måte; Det er sikkert en form for stepping på GPU og RAMen som blir brukt i skjermkort også. Har sett kort av alle typer som har blitt klokka både godt og dårlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå