Gå til innhold

Legge inn OS med ekstern CDROM


DanThaMan

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg en bærebar maskin fra Siemens Computers (Life Book tror jeg den heter.) med touch screen. Jeg skal legge inn Win 2000 Pro. Problemet er at cdrom`en og diskettstasjonen er eksterne. Maskinen finner ikke cdrom`en når jeg skal legge det inn. :no:

 

Er det noen som vet åssen jeg kan gjøre det? Legge det inn fra en annen maskin?

 

 

 

Takker for alle svar!

 

##Topic endret av moderator - vennligst la oss slippe å gjøre dette igjen ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope, har ikke kjøpt katta i sekken. Det er ikke min. skulle bare hjelpe med å legge inn nytt OS! ja det er boot-cd. Hvis jeg låner en usb-cdrom, tror du det virker da? problemet er også at jeg ikke kommer inn i bios. Det er no f**k med pc`en.

 

Skal prøve med boot diskett nå. får skjekke om det virker. ;)

Lenke til kommentar

Dersom du ikke kommer deg inn i bios har du et lite problem. Sjekk først at maskinen klarer å boote fra diskett. Om den klarer det er det enkelt.

Boot fra en windows 9x boot diskett, få driverne til den eksterne cdromen inn på den boot disketten. Du må gjerne forandre litt i config.sys osv.

Jeg har en ekstern cdrom som må ha en fil som heter slink.sys

Den legger jeg inn i config.sys som:

device=a:\slink.sys

Og da finner den eksterne cdromen.

 

Litt dumt at du ikke kommer inn i bios, for det KAN hende at du har muligheten til å boote fra USB cdrom. Men det viktigste er at du kan få bootet fra en diskett stasjon.

En annen løsning er å ta hdd ut av den bærbare, koble den opp til en stasjonær maskin ved hjelp av et 2.5" > 3.5" adapter til 145 kr.

(Stress).

Lykke til :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...