Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan man slette firewallen på NGT sin router?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du disabler firewallen kan hvem som helst koble deg fra nettet, åpne porter og gjøre maskinenn din mer sårbar, herpa opp alle innstillinger og generelt sett gjøre MYE uverk. Det du vil er å åpne portene ;)

 

Edit: LEs mer på www.relativt.net for å lære mer ;)

Endret av Blib
Lenke til kommentar
legg inn en easy server på port adresse 1til port 48152 mot din ip f.eks 10.0.0.2

da vil det meste fungere ,,,

:cool:

fungerer det da begge veier? leste et sted at jeg var usynelig eller noe vis jeg hostet, etter som de connectet til meg , mens når jeg joiner er jeg initiativ takeren og jeg har da "godkjent" pakkene... eller noe i den dur

Lenke til kommentar

Det vil fungere som normalt på alle porter over 1024, og det er mest sansynilg der de fleste spill og p2p prg ligger.

 

ps jeg bruker software firewall. i tillegg til NAT'en

 

Har du ftp på port 21 så må du inn å editere i filter set, men det slipper alt over 1024 både ut og inn uten prb

Lenke til kommentar

Mener jeg har sett en innstilling som fikk routeren til å late som den ikke finnes, altså et transparent oppsett hvor den bare videresender pakkene den ser.

 

Har vurdert å teste den, da jeg ikke er spesielt glad i NAT's og uansett kun har en pc - blir litt dumt å ha den i eget lan bak en router da, men det ser ut som om det meste virker greit nok for øyeblikket, så..

 

Edit:

(Hmm.. Lenge siden jeg var inne på router-oppsett-sidene. Må ha vært "subnett" instillingen jeg tenkte på, og jeg tviler litt på at dette vil fungere. Noen som vet sikkert?

 

"Legger inn standard subnettkonfigurasjon i ruteren. Fjerner blant annet NAT- og DHCP-funksjonen som ligger i standard ruteroppsett. Ruteren blir "transparent", og all trafikk rutes inn til maskinene lokalt med IP adresser f.o.m. den tredje adressen i det tildelte subnettet."

 

Altså..: Bare se bort fra alt jeg har sagt tidligere - må nok ha NAT med nextgentel uansett hva slags oppsett man har.)

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar
Mener jeg har sett en instilling som fikk routeren til å late som den ikke finnes, altså et transparent oppsett hvor den bare videresender pakkene den ser.

 

Har vurdert å teste den, da jeg ikke er spesielt glad i NAT's og uansett kun har en pc - blir litt dumt å ha den i eget lan bak en router da, men det ser ut som om det meste virker greit nok for øyeblikket, så..

har et lan med 3 pcr, vil det fungere da? hvordan gjør man det??

Lenke til kommentar
har et lan med 3 pcr, vil det fungere da? hvordan gjør man det??

Nei, du må nok ha NAT hvis du vil koble opp mer enn en pc.

 

Mulig at noen isp'er gir deg flere ip'er, så du får en for hver boks, men ettersom ngt kommer med en nat-router-ting tviler jeg på at du får mer enn en ip av dem uten å betale ekstra.

 

Du kunne sikkert satt opp en av pc'ene til å fungere som router og koblet resten av nettet ditt opp mot denne igjen, men jeg ser ingen fordel med det fremfor å bruke en dedikert boks.

 

Edit: Bare tull alt sammen :)

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...