Gå til innhold

Kondensator/ transistor på Geforce 3 Ti200


Energi

Anbefalte innlegg

Aaaargh, mitt eminente skjermkort av typen Daytona Geforce 3 Ti200 er avgått med døden. Dette på grunn av mitt f..p.... hovedkort. På dette sitter AGP porten på linje med en IDE port. Resultat : IDE kabelen har bøyd/ revet løs 2 kondensatorer/transistorer på skjermkortet, vet ikke hva de kalles. Går det an å skifte disse? Hvor selges slike?

De er sylinderformede svarte med en K på toppen og følgende skrift på siden:

 

SWCON 1000µF6.3V

 

Har noen gjort liknende før?

 

Alle innlegg mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-19 15:42, Energi skrev:

Aaaargh, mitt eminente skjermkort av typen Daytona Geforce 3 Ti200 er avgått med døden. Dette på grunn av mitt f..p.... hovedkort. På dette sitter AGP porten på linje med en IDE port. Resultat : IDE kabelen har bøyd/ revet løs 2 kondensatorer/transistorer på skjermkortet, vet ikke hva de kalles. Går det an å skifte disse? Hvor selges slike?

De er sylinderformede svarte med en K på toppen og følgende skrift på siden:


SWCON 1000µF6.3V



 

Dette er en kondensator ja - de kan sikkert loddes på igjen, evt. kan du kjøpe nye (f.eks. hos Elfa). Du bør nok ha loddet tidligere hvis du skal forsøke og polariteten er ikke vilkårlig.

Lenke til kommentar

Auda...

Jeg har faktisk gjort noe liknende. Presterte å miste et skjermkort i det jeg tok det ut av eska. (Skulle sette sammen PC for en kamerat :-)

Resultat: En kondensator lå igjen i posen.

 

Prøvde først å lodde på kondensatoren som var røsket av, men det ene beinet brakk av helt inne ved roten. Jeg gikk da til ELFA-butikken på Sandaker i Oslo, og de fikk målt hvor mange µFahrad den var på. ELFA folkene er som regel veldig flinke til å hjelpe. Jeg kjøpte en ny kondensator til kr 2,50 og fikk hjelp av en kamerat med bra loddebolt til å lodde den på. Sørg for å lodde dem på riktig vei!! Du kan muligens finne hint om hva som er riktig vei ved å studere de gjenværende kondensatorene på skjermkortet.

 

Det funket som bare f... :-)

 

Vær oppmerksom på at du i verste fall kan ha svidd av chipene på skjermkortet dersom du testet det i maskinen uten at kondensatorene var på plass, men antagelig går det greit. Lykke til :-)

 

ELFA i Norge:

http://www.elfa.se/no/

 

Butikker:

http://www.elfa.se/no/about-2.html

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: BlackEagle på 2002-03-19 16:12 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...