Gå til innhold

Digital lyd med Audigy fukner ikke!!


Anbefalte innlegg

Jeg har DD DTS forsterker koblet til pcèn men Digital koax og/eller digital optisk kabel.

 

Har valgt 5.1 lyd på instilligner på pc, og mottar lyd/signal, men problemet er at forsterkeren sier ikke at det er digital lyd, viser bare sterolyd (kan se vilket lydformat den mottar).

Bruker utgangene fremme (de under cdrommen)..

 

Noen som har noen tips??

 

Kjelli

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle blir forvirret av dette, men det er en enkel forklaring. Hvis du bruker digitale utganger fra LIVE/Audigy kort så vil en bare få stereo lyd sålenge innholdet ikke er DD eller DTS encodet slik som en DVD film eller AC3 lydfiler. Dette gjelder også i spill siden spill ikke er DD encodet, men bruker direct 3d, eax etc for surround lyd, og dette forstår ikke forsterkeren din. Hvilke høyttaler konfigurasjon du velger gjelder bare for de analoge utgangene bak på kortet. Du må koble disse til en 5.1 analog inngang på forsterkeren hvis du skal få 5.1 lyd i spill etc. Du må også huske på at hvis du kobler digitalt til din forsterker og vil bruke den til å decode DD signalet istedetfor Audigy/LIVE5.1 kortet så må du inn og disable DD decodingen internt på kortet i surround mikseren.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svaret, men jeg har selvfølgelig prøvd å spille AC3-filer, og forsterkeren min oppfatter ikke DD signal!!

 

 

Forsterkeren tror fremdeles det bare er sterosignal!!!

 

Er det rett utang jeg bruker (ikke de bak)

 

De bak ser jo bare ut som er stero (ikke digital).

 

Jeg kan jo bruke utgangene bak, men det blir jo bedre kvalitet digitalt!!!

 

Kjelli

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...