Gå til innhold

Til de som vurderer SX1


joenohr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh, jeg er ganske sikker på hvilken telefon det er jeg mener ja. N6600 er håpløst treg til å åpne nye meldinger som du mottar. Regner med at SX1 er det ogs siden begge er Symbian. En eller annen dum løsning de har kommet på som ikke gikk helst som planlagt og som gjør at vi må vente nærmere 3 sekunder fra vi trykker til vi leser eller noe :/

 

Det å konstant ha innboksen oppe vil aller mest sannsynligvis motvirke problemte ja, hvis det er slik jeg tror at telefonen må innom innboksen før den kan åpne meldingen. MEn så spørs det på ytelsestapet du får av det da - lurer på om f. eks Doom vil gå så perfekt hvis man har den oppe?

Oki, jeg opfattede bare Amobil's sekser til N6600 som "velrettet". :D

 

Hvilke problemer det kan give at have inboksen permanent åben, har jeg ingen kvalificeret mening om, da jeg ikke selv har en symbian-telefon.

 

Men jeg vender stærkt tilbage den dag, jeg får en. ;)

 

Iøvrigt ser jeg nu, at Remerser slet ikke har problemet, så det svinger åbenbart fra telefon til telefon. :dontgetit:

 

Edit: Malplaceret komma.

Endret av Heiberg
Lenke til kommentar

Remerser, hvad mener du med "ikke program..."? :dontgetit:

Jeg ved godt, at symbian-telefoner kan køre flere ting samtidig; det er mere de problemer, der kan opstå i den forbindelse, jeg ikke rigtig er inde i.

 

Men jeg tør dog konkludere så meget, at det er en god idé lige at få en fornemmelse af, hvordan telefonen virker, inden man går i gang med at bruge den.

 

I hvert fald kan jeg forestille mig, at problemerne ofte opstår, fordi folk eksperimenterer sig frem i stedet for at læse brugsanvisningen. ;)

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er tregt å åpne nye meldinger (har 3650), og det burde vært en "preview" funksjon, som viser f.eks de første 100 tegnene. Veldig ofte er det jo bare en beskjed - altså du har ikke behov for å svare eller gjøre noe annet enn å lese.

 

Det blir nesten som å åpne Photoshop for å se på et bilde på PC-en.

 

Men herregud, at det tar 3 sekunder å åpne meldingen er jo strengt tatt ikke et problem i det hele tatt, og som sagt kan du redusere tiden ved å la innboksen være åpnet i bakgrunnen. 6600 har 10MB minne, så det nekter jeg å tro kan skape problemer. Eneste tenkelige er hvis du skal kjøre N-Gage spill.

 

På 3650 er det mer problematisk, siden den bare har 4MB minne :angry:

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
N6600 er iallefall helt håpløs på åpning av meldinger. Jeg har greid å vende meg til det, men det er jo rett og slett forferdelig!

Lar du meldingsprogrammet kjøre hele tiden, eller lukker du det for hver gang? For jeg kjenner meg ikke igjen i det du sier, at det er tregt å få opp meldinger.

 

Det er bare å trykke meny-knappen og holde den inne et par sekunder, så ser du hvilke programmer som kjøres. Normalt kjører jeg meldinger, selve telefonen (vanskelig å ikke kjøre den!) og et spill... fungerer 100% problemfritt, og har ikke noen spesiell treghet når det gjelder meldinger.

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Vel, må nesten si meg enig.. Kjenner 2 stk som har SX1, og begge har problemer med telefonen. Lyset på noen av knappene slo seg av etter noen dager, og telefonen slår seg ofte av.. Dårlig at en telefon Siemens har jobbet med SÅ lenge, skal inneholde så mye feil.. huff

Lenke til kommentar
å åpne ny sms fra menyen ellr innboxen? ingenting... like raskt som å åpne et ny vindu i IE på pcn... (rask pc; så da skjer d på no-time :p )

mao. ingenting...

men å åpne inboxen (mao. fra du trykker på meldinger på menyen før innboxen kommer opp: ca. 0.5 sek eller no... avhenger sterkt av hvor mye som er der også da... ;) )

Jeg ser ingen grunn til å gå tilbake på påstanden min om at Siemens har levert et par mandagsprodukter i SX1 og ST55.

 

Når det gjelder SX1 så har jeg altså hatt 2 telefoner av typen, og begge har vært samme feil på (pluss at endel ekstra kom med SW6 på den siste)

I tillegg til dette går det ikke ann å prate uten HF i den siste jeg har nå. Høyttaleren er død på alle mulige måter.

 

ST55 innrømmer Siemens selv at er et svært dårlig produkt med programvare som på ingen måte holder mål. Men så er den da heller ikke produsert av Siemens, men av et firma jeg tror het T-mobile.

 

Jeg ønsker av hensyn til leverandører og min arbeidsgiver ikke å si noe om hvor jeg jobber, men jeg lever av å selge mobiler og ser altså ingen grunn til å gå tilbake på min kritikk av Siemens to modeller ST55 og SX1 samt Series 60 generellt.

Lenke til kommentar
Lar du meldingsprogrammet kjøre hele tiden, eller lukker du det for hver gang? For jeg kjenner meg ikke igjen i det du sier, at det er tregt å få opp meldinger.

Heh, jeg er megt klar over multithreadings-egenskapene til N6600 og hvordan jeg får opp alle kjørende programmer takk ;)

 

Og jeg er også sikker på at det ikke kjører noen andre programmer. Liker alltid å skru av alt sammen når jeg legger fra meg telefonen - samme so at jeg aldi går fra PCen når jeg skal på skole og lignend med et eneste vindu oppe på skjermen :)

 

Jeg skal se om jeg kan få testet det med å ha innboksen konstant oppe tho. Og jeg er også klar over at telefonen er fantastisk og at den fremdeles er en soleklar 6er, men like fullt kan jeg ikke unngå å irriterere meg noen tanker hver gang jeg åpner en nylig mottat melding :/

Lenke til kommentar
å åpne ny sms fra menyen ellr innboxen? ingenting... like raskt som å åpne et ny vindu i IE  på pcn... (rask pc; så da skjer d på no-time  :p )

  mao. ingenting...

men å åpne inboxen (mao. fra du trykker på meldinger på menyen før innboxen kommer opp: ca. 0.5 sek eller no... avhenger sterkt av hvor mye som er der også da...  ;) )

Jeg ser ingen grunn til å gå tilbake på påstanden min om at Siemens har levert et par mandagsprodukter i SX1 og ST55.

[bla..bla..bla... korte ned på quoten]

Jeg ønsker av hensyn til leverandører og min arbeidsgiver ikke å si noe om hvor jeg jobber, men jeg lever av å selge mobiler og ser altså ingen grunn til å gå tilbake på min kritikk av Siemens to modeller ST55 og SX1 samt Series 60 generellt.

hvorfor quotet du meg der... skjønnte ikke d jeg :roll:

er ikke pro-sx1 akkurat :p

 

 

 

har ofte noen spill oppe.. GoBoy kjører nesten 24/7 på mobilen min... Ikke no problem... Å kjøre d sammen med ngage gjør fortsatt ikke no...

Virker helt fint... Og ngage er ganske tungt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...