Hodd Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 For en stund siden, så kjøpte jeg gexcube ati radeon osv.. Gleden var på topp, men sankt fort ned igjen! Det viste seg, at skjermbilde stopper etter en stund. Det skjer når jeg spiller! Jeg fekk masse tips om hvordan jeg kunne stoppe det, bruke detonator destroyer for å fjerne de gamle nvidia driverene mine til det gamel geforce 4 jeg hadde! Skru av vpu recovery i ati instillingane, mye rart! Men ingenting.. funka! Så er det noen, som har et godt svart\tips til probleme mitt?
Fredrik Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Bruker du driverene som fulgte med på CD eller har du lastet ned nye?
lperik Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Formater og legg inn alt på nytt om du har hatt nvidia skjermkort. Om det forsatt ikke funker som normalt har du iallefall luket ut en mulig feilskilde.
neon123 Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Mitt bilde låser seg og av og til. Kan være pga klokkingen men men. hehe Noen forslag til hva dt kan være?
alex100 Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Mitt bilde låser seg og av og til. Kan være pga klokkingen men men. heheNoen forslag til hva dt kan være? Ja.
neon123 Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Okei. Har klokket litt ned nå så nå funker det perfekt!
abdobe Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 For en stund siden, så kjøpte jeg gexcube ati radeon osv..Gleden var på topp, men sankt fort ned igjen! Det viste seg, at skjermbilde stopper etter en stund. Det skjer når jeg spiller! Jeg fekk masse tips om hvordan jeg kunne stoppe det, bruke detonator destroyer for å fjerne de gamle nvidia driverene mine til det gamel geforce 4 jeg hadde! Skru av vpu recovery i ati instillingane, mye rart! Men ingenting.. funka! Så er det noen, som har et godt svart\tips til probleme mitt? Jeg har kjørt Sapphire radon 9600Xt en stund nå, og er heller ikke overvettes begeistret. Har brukt et GeForce 4200 TI hvor jeg røsket av vifta og erstatted den med en passiv pentiumkjøler, og denne løsningen var stabil og grei, selv om den ytelsesmessig kanskje begynte å bli litt avlegs. Nå ser jeg at Sapphirekortet produserer enormt med varme. Maskinen kjører med 2 kabinettvifter og holder 41 grader idle, men hauser raskt opp til 50 grader på load. Spillene begynner å lagge, og det kommer striper på skjermen. Denne varmeøkningen misstenker jeg at det stort sett er skjermkortet som produserer på en eller annen måte. Jeg har bestilt en Zalman passiv kjøler som jeg skal forsøke, da denne sprer varmen bedre og står nærme kabinettviftene. Dette skal da vifta på skjermkortet i utgangspunktet håndere? Liker det ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå