Gå til innhold

Mye klaging


Anbefalte innlegg

Den siste tiden så har jeg sett masse klaging på Qtec.

Jeg har 4 disker 2cd rommer 4 kabinett vifer og lys i alle... 3stk lys rør og

myemye mer... chipset kjøling og...

Alt det der kjører jeg på en Qtec 400W PSU... Betalte 300kr for dn...

Slutt og klag. Den har ikke kuttet eller noe i det heletatt.

 

Qtec er ikke så dorlig som dere tror.

En kompis av meg har en Chiftech 360W og den har mindre kapasitet enn Qtec PSUen min.! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om DIN Q-Tec PSU fungerer bra, så er det jo ikke sikkert at alle andre sin fungerer som den skal/fungerer like bra.

Jeg har ikke Q-tec selv, så jeg har ingen erfaringer selv, men jeg har lest at VELDIG mange har problemer med ustabil spenning og slikt.

Så jeg mener det er litt dumt å komme inn å si "Ikke klag, for min PSU fungerer helt fint", når mange faktisk HAR problemer med den PSU'en.

Lenke til kommentar

OK. Her har du en grunn til at Q-Tec suger hardt og lenge:

 

Jeg bygde en maskin basert på et Q-Tec miditower for en venn nettopp. Ikke noen "over-the-top" maskin, men en AMD 2500+, et ATI Radeon AIW 9800SE, et ABIT NF7 v2.0, en 48X brenner og en 120GB disk. Til dette valgte vi det miditoweret som har 350W PSU som du finner her.

 

Dette PSUet klarer ikke å starte med de komponentene jeg her lister opp. Hvis jeg skrur CPU vifta på minimum så starter den en gang i blandt, men er da kronisk ustabil. Når vi så kikker nærmere etter på PSUet så viser det seg at de 350W som er oppgitt er såkalt "peak power", og langt over en normal riftsbelastning. I tillegg vil jeg betegne toweret som noget billig, da det er laget av papir og er fullt av skarpe kanter / deler som passer heller dårlig sammen.

 

Men det er klart som du sier; man får hva man betaler for. Neste gang skal jeg tvinge kompiser til å betale de 180,- ekstra for et Chieftec kabinett...

 

-KJ

Lenke til kommentar
hehe..broder'b har en helt stabil data(nesten..drives av q.tec psu) han har 8,6v på 12v+ railen eller no..hehe...helt sucky!

Tror nok du bør lese av den spenningen en gang til. Med 8.6V på en 12V rail ville maskina ha krasjet for lengst.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...