Gå til innhold

Skjerm flimrer

Dingot0m

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har nettopp installert nytt skjermkort, Sapphire Radeon 9600XT, før hadde jeg Creative GeForce3 Ti200. Nå flimrer skjermen på alt over 1024*768, jeg testet Counter-Strike, der er skjermbildet helt fucket, "Loading"-greia står nede i høyre hjørne, (@ 1280*1024, OpenGL og D3D). Jeg har en (gammel) Compaq MV700 skjerm... hva er galt?

EDIT: radeon.PNG Huh?

Endret av Dingot0m
Videoannonse
Annonse
Skrevet

få den opp på hundre....jeg kjøpte nytt grafikkkort....geforce fx5900xt....hadde radeon 9000 før...når jeg bytta så flimra skjermen inne på cs....skifta drivere og alt men d hjalp ikkje... så jeg formaterte og d funka alt fett!

kjip måte å gjøre d på men d er verdt d!

Bruker du powerstrip ?

Skrevet (endret)

Skjermen tåler ikke høyere... :(

EDIT: Jeg prøvde 100, ingenting skjedde... og nei, jeg bruker ikke PowerStrip

Endret av Dingot0m
Skrevet (endret)

Dingot0m:

Gå til egenskaper for skjerm (høyreklikk på skrivebordet, velg egenskaper).

Gå så til innstillinger (kan være lurt å sette skjermen til 1024x768 inntil videre), og velg avansert.

I det nye vinduet som kom opp, velger du skjerm, og sørger for å sette hzen til 60!

Velg så Visning. I den nye menyen klikker du på skjermen du bruker (den er den eneste som er aktivert). Her skal det IKKE være merket av for "Bruk DDC-informasjon", og sett maksimal oppløsning og maksimal oppdatering så høyt de går. Sørg også for at overstyring av oppdateringsfrekvens er deaktivert. Klikk så OK.

Nå setter du først oppløsninga til det du ønsker, så setter du antall hz, så skal det fungere.

Edit:

Merker du fortsatt flimmring i spill, så last ned refreshforce (søk på google), og start denne. Da setter du hvilken hz som skal brukes under hver oppløsning.

Endret av pc-killer1317
Skrevet
FETT! Takker og bukker. Men hva eksakt var det jeg gjorde nå? :p Hvorfor gikk det ikke med DDC på?

Jeg antar drivern til ati leser feil på skjermen, eller at skjermen returnerer feil verdier.

Bra det ordnet seg for deg iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...