Gå til innhold

Hardisk problem- igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har bygd meg ny maskin, tenkte derfor at jeg skulle bruke de gamle ide diskene i tilegg til den nye s-ata disken.

Problemet er at jeg bare finner den ene. Har prøvd alt, alle varianter av master,slave,cs osv. men den finner ikke disken.

Jeg kan ta ut disken, sette den i den gamle maskinen og den finner den med en gang.

Har prøvd å starte opp med bare den ene disken tilkoblet, men den finner den ikke da heller.

OH

PS!! Abit NS7-s v2.0 hovedkort

Endret av It's me
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvilken disk det er da. jeg veit at noen nyere hovedkort støtter bla ikke gamle 1gb disker. er du sikker på at kabelen virker? og at BIOS instillingene er rette? prøv og sette inn kun 1 disk på master. og så bytte. går det?

Du kan også sjekke om det finnes en nyere BIOS versjon for ditt hovedkort. kan være en BUG i biosen som er blitt fikset i nyere versjon. sjekk også at strøm kontakten virker. ( den som går inn i harddisk )

Lykke til :D

Skrevet

Disken er en 40gb fra western digital.

Har en 20gb seagate, når jeg prøver den finner bios disken.

Bytter jeg over til 40gb disken, så finner ikke bios disken.

Bruker samme innstillingene på begge.

OH

Skrevet

Har hatt noe av det samme problemet. Flash bios til siste versjon, der er dette ordnet. Løste mitt problem. Installer Flashmenu utility'et fra Abits hjemmeside, installer og flash ved hjelp av den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...