alexhegg Skrevet 21. februar 2004 Skrevet 21. februar 2004 (endret) Har bygd meg ny maskin, tenkte derfor at jeg skulle bruke de gamle ide diskene i tilegg til den nye s-ata disken. Problemet er at jeg bare finner den ene. Har prøvd alt, alle varianter av master,slave,cs osv. men den finner ikke disken. Jeg kan ta ut disken, sette den i den gamle maskinen og den finner den med en gang. Har prøvd å starte opp med bare den ene disken tilkoblet, men den finner den ikke da heller. OH PS!! Abit NS7-s v2.0 hovedkort Endret 21. februar 2004 av It's me
tozer Skrevet 21. februar 2004 Skrevet 21. februar 2004 Spørs hvilken disk det er da. jeg veit at noen nyere hovedkort støtter bla ikke gamle 1gb disker. er du sikker på at kabelen virker? og at BIOS instillingene er rette? prøv og sette inn kun 1 disk på master. og så bytte. går det? Du kan også sjekke om det finnes en nyere BIOS versjon for ditt hovedkort. kan være en BUG i biosen som er blitt fikset i nyere versjon. sjekk også at strøm kontakten virker. ( den som går inn i harddisk ) Lykke til
alexhegg Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Skrevet 21. februar 2004 Disken er en 40gb fra western digital. Har en 20gb seagate, når jeg prøver den finner bios disken. Bytter jeg over til 40gb disken, så finner ikke bios disken. Bruker samme innstillingene på begge. OH
gresh Skrevet 21. februar 2004 Skrevet 21. februar 2004 Har hatt noe av det samme problemet. Flash bios til siste versjon, der er dette ordnet. Løste mitt problem. Installer Flashmenu utility'et fra Abits hjemmeside, installer og flash ved hjelp av den.
alexhegg Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Skrevet 22. februar 2004 funket med ny bios. Takker for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå