Gå til innhold

HJELP!!!!!!! jeg er forfulgt av en ********* ulykke. HJELP


Anbefalte innlegg

Først hadde jeg innstalert 2 OS på samme harddisk uten å vite konsekvensene men jaja jeg måtte formatere disken min etter flere dagers slit og jeg mista MASSE jeg neppe kommer til å få se igjen. jaja det er fiksa. Men i dag skjedde enda en ting. jeg har skaffa meg harddisk #2 og alt funker helt fint. så jeg lasta ned et Bootmagic Program som skulle "hjelpe" meg å klargjøre og insalere Me (OS#2) på d disken. jeg kjørte programmet sa fra at jeg skulle boote d disken. maskina starta på nytt men så komm beskjeden sam lagde ett "HÆLVETE" for meg:Error Loading Operating System. Hva i ******* detta skal da **** meg ikke skje. Hva nå?????

jeg hvet ikke hva jeg skal gjøre. jeg har allerede kjørt prodoctrecovery disken som jeg lagde når insalerte programmet. Jeg hvet a **** meg ikke hva jeg skal gjøre jeg trenger HJELP og det FORT som ****. beklager alle *** tegna mine men med tanke på at kanskje mindre barn enn meg leser dett ville jeg spare dem for all slags mulige ord.

 

P.S aldri bruk ett program fra POWER QUEST. det gjorde jeg og det gikk rett til *******

 

Takker på forhånd for hjelp og støtte gjennom den vansklige tiden jeg får uten pc'en min nå.

 

hilsen Laftus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


P.S aldri bruk ett program fra POWER QUEST. det gjorde jeg og det gikk rett til *******


 

Er ikke støtt produsenten har skylda :razz: Jeg bruker da Powerquest-software daglig, og har aldri opplevd problemer.

 

Demp språkbruken. Det blir slitsomt å lese stjerner i lengden.

 

Prøvd å boote med diskett og kjøre fdisk /mbr ?

Lenke til kommentar

MORN!

 

Jeg har dessverre ingen boot diskett til XP.

og det går heller ikke ant å instalere ett eller annet OS på pc'en jeg prøvde nettop.den stopper bare. og selv om jeg er i dos og skriver format c: vil den ikke formatere disken.

 

takker.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-19 16:24, Laftus skrev:

Jeg har dessverre ingen boot diskett til XP.

takker.


 

Du kan boote fra en ren systemdisk (sys a: eller format a: /s)eller win98 startup disk selv om du har installert xp

 

[ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-03-19 17:01 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, har hatt omtrent d samme problemet...

Du trenger ikke å formatere heller

(trengte ikke jeg i alle fall)...

Jeg installerte win2000 fra dos, d ble da ganske uoversiktelig, men jeg fikk i alle fall brent ut alt jeg hadde og fikset dataen ordentlig...

Hvis du ikke får fomatert c: så bør du prøve å bruke fdisk og fjerne partisjonen og gjenoprette den igjen med fdisk...

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar

Klikk på "DEL" når du starter maskinen på nytt.. da får du opp en ny skjerm med alternativer.. klikk gjennom til du finner noe om BOOT. Da velger du:

 

BOOT1: CDROM

BOOT2: CDROM

BOOT3: CDROM

 

Enkelt? Nei, men så setter du inn CD'n med det du skal installere å starter maskinen på nytt igjen.. da går det vel greit tror jeg.

 

Men husk å fjerne CD'n når OS'et er lastet så du ikke installerer 5 windows i rekkefølge :grin:

 

Skal du ha Linux eller lignende så gjør dette på en annen disk en C:

 

Partisjonere diskene dine? (i windows)

http://service.boulder.ibm.com/storage/hdd...ech/dm_2000.exe

 

Dette er jo et rimelig idiotsikkert program. Du får et hjul som du snurrer rundt å deler diskene så mange ganger du vil. Eller setter sammen. Kun mennesker med IQ lavere en min skostørrelse bommer her :grin:

Lenke til kommentar

viva: ikke alle HK har bios-meny på Del.. F2, F3.. varierer..

 

du kan teste begge diskene vær for seg å se hvordan det går. bruk win98-bootdisk å se litt i fdisk. rekkefølgen er av og til vesentlig med flere OS. funker f.eks dårlig å installere '98 etter XP. mulig det blir det samme med ME og XP også..

 

lykke til med PC å bannskap :lol:

Lenke til kommentar

Quote:


Laftus skrev (2002-03-18 22:03):

jeg hvet ikke hva jeg skal gjøre. jeg har allerede kjørt prodoctrecovery disken som jeg lagde når insalerte programmet.



 

Hvis du enda ikke har løst problemet, er jeg temmelig sikker på at du kan kjøre enten BootMagic Rescue-disken og sette den til å boote fra partisjonen. Et annet alternativ er å starte med Windows 98-oppstartsdiskett og sette den første partisjonen til "Active".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...