Gå til innhold

Valg av barebone


Anbefalte innlegg

Som emne sier, så skal jeg kjøpe meg barebone.

 

Har siklet på shuttle (sort) ganske lenge, men etterhvert har det kommet flere spennende alternativer.

 

Shuttle SB75G2

Shuttle SB65G2

(Hvilke av disse har best ytelse)

 

Disse er de to shuttlene jeg har kikka mest på. Har egentlig mest lyst på sort barebone, for jeg har alltid syntes sorte kabinetter har vært finest, men jeg er selvfølgelig åpen for andre forslag.

Sånn har det alltid vært =)

 

Det som er høyest på lista mi over kriterier er design og ytelse. En anne ting som betyr endel er kjøleløsninga, siden jeg antagelig har tenkt til å overklokke litt

Shuttle har alltid vært en stilren og flott barebone.

 

Eller så har jeg kikket litt på

MSI Mega 865 for denne ser veldig spennende ut.

 

Soltek sine barebones ser også veldig pene ut.

 

Fra før av har jeg P4 2.66 Pc533, Samsung 512mb PC2700 ram og en Seagate 80gb disk( mulig jeg skaffer meg en ny) som jeg skal bruke.

 

Grunnen til at jeg poster, er at jeg vil være sikker på at jeg tar det riktige valget, og kjøper noe jeg vil angre på.

Noen som har noen formeninger om andre barebones som kan være aktuelle ? Tar imot alle forslag med et takk!

Endret av Ullsokk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg merker jeg er svak for Shuttle SB75G2 , og det har jeg alltid vært.

Tror jeg følger magen min, og går for denne jeg.. Jo mer jeg tenker på det, jo mer vet jeg at innerst inne har jeg så lyst på den =)

Du har ikke sett på SN85G4? Den er nok en tanke penere :love:

Lenke til kommentar

Et lite tips er shuttle sine modeller, i alle fall hvis du skal ha støy stille barebone.

Disse er kåret til den stilleste barebonen ssftech har testa :) (Soltek 3401M)

 

Har soltek selv også, for meg er støy en viktig faktor, så valget for meg falt på 3401M. (Bestilte den før jeg leste omtalen ;P )

Og kan ikke si at jeg angrer er et sekund på kjøpet av dem, samt at du får med en fin sekk eller bag for å frakte barebonen til og fra lan gratis

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Et lite tips er shuttle sine modeller, i alle fall hvis du skal ha støy stille barebone.

Disse er kåret til den stilleste barebonen ssftech har testa :) (Soltek 3401M)

 

Har soltek selv også, for meg er støy en viktig faktor, så valget for meg falt på 3401M. (Bestilte den før jeg leste omtalen ;P )

Og kan ikke si at jeg angrer er et sekund på kjøpet av dem, samt at du får med en fin sekk eller bag for å frakte barebonen til og fra lan gratis

Bilder? Link?

Lenke til kommentar
Jeg merker jeg er svak for Shuttle SB75G2 , og det har jeg alltid vært.

Tror jeg følger magen min, og går for denne jeg.. Jo mer jeg tenker på det, jo mer vet jeg at innerst inne har jeg så lyst på den =)

Du har ikke sett på SN85G4? Den er nok en tanke penere :love:

nForce 3 da.. Og jeg er ikke akkurat det største fan av amd :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg merker jeg er svak for Shuttle SB75G2 , og det har jeg alltid vært.

Tror jeg følger magen min, og går for denne jeg.. Jo mer jeg tenker på det, jo mer vet jeg at innerst inne har jeg så lyst på den =)

Du har ikke sett på SN85G4? Den er nok en tanke penere :love:

nForce 3 da.. Og jeg er ikke akkurat det største fan av amd :)

Jeg skulle egentlig ha SB75G2 selv, men ga opp da komplett aldri fikk den inn. Så jeg gikk for SN85G4 og angret ikke. Jeg hadde nok angret om jeg hadde gått for 75G2, men det er bare meg. Er vel egentlig Intel-mann jeg også, men AMD 64 banker jo det meste, så hvorfor ikke? Poenget med at jeg kjøpte meg Shuttle var for utseende sin skyld, og SN85G4 er by far den peneste av barebones. At den yter som pokker er bare et pluss.

Lenke til kommentar
Et lite tips er shuttle sine modeller, i alle fall hvis du skal ha støy stille barebone.

Disse er kåret til den stilleste barebonen ssftech har testa :) (Soltek 3401M)

 

Har soltek selv også, for meg er støy en viktig faktor, så valget for meg falt på 3401M. (Bestilte den før jeg leste omtalen ;P )

Og kan ikke si at jeg angrer er et sekund på kjøpet av dem, samt at du får med en fin sekk eller bag for å frakte barebonen til og fra lan gratis

Bilder? Link?

Her har du bildet: modellen finnes i 2 utgaver, mirror og alu (Begge vises på bildet)

EQ3401.jpg

 

Omtalen finner du her sfftech

 

Systemet er litt varmere enn de vanlige barebonen, men det er ikke mye det er snakk om, og hvis det blir for varmt så skift ut stock vifta til p4

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Systemet er litt varmere enn de vanlige barebonen, men det er ikke mye det er snakk om, og hvis det blir for varmt så skift ut stock vifta til p4

Shuttle lager nok de beste overklokkings barebones. Jeg kan med glede si at min AMD 64 ligger på 36 C atm :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...