Gå til innhold

6600 eller 6230?


Dio

Anbefalte innlegg

Hei!

skal nå ha ny tlf har sett på 6600 og 6230, men hvilken skal jeg velge?

noen som har noen for og imot der?

Det er jo mp3 spiller på 6230 men ikke på 6600 hvis jeg har forstått rett? men det var en som sa at man kunne oppgradere/utvide 6600 så det gikk ann å spille mp3'er på den, stemmer det?

hva er forskjelden på de 2 egentlig?

til noen som har 6600, er den en "kloss" å ha med seg eller er den greit nok?

Mvh en i et STORT dilemma!

Endret av Dio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoved forskjellen er at 6600 har symbian og 6230 har ikke. Jeg er sånn at når jeg har hatt symbian en gang, så klarer jeg ikke å gå bort fra det!

6600 har jo større skjerm, og den virker ikke såå stor.

Du kan ha mp3-spiller på 6600, men da må du laste ned et mp3-program, men lyden blir mono.

Men hva trenger du? Hvis det eneste du trenger er mp3-spiller, så kjøp en brukt Sl45i!

Lenke til kommentar

nokia 6600 er en symbian tlf.

de gjør at du kan få 3 parts programvare til den... dette åpner en helt ny dør...

se det slik:

du har en pc som du ikke kan innstalere noe på og gjøre annet en å ringe, sende sms/mms, mp3, radio, wap, og gprs (+ kanskje noe til)

på symbian 60+ mobiler kan du innstalere 3 partsprogramvare som fks. mp3 spiller, fjernkontroll, navigasjon, flere spill+(nagagespill)++

 

S(-iemens) sx1,N(-okia) 3660,N 6600 er slike symbian 60 series mobiler... sx1 har forøvrig også radio og mp3...

men den har litt dårligere skjerm,pittelitt tregere og tastene på en måte som jeg nesten vil si er u-human :p

Lenke til kommentar

Trenger du en mp3-spiller kjøper du en iPod eller en annen dedikert musikkspiller. Du kjøper IKKE en mobiltelefon i dag pga du trenger en mp3-spiller. Det du derimot kan gjøre er å kjøpe en mobil som kan spille av mp3er hvis du trenger en ny mobil og det hadde vært kjekt med en mp3-spiller i tillegg.

 

N6600 støtter som nevnt ikke mp3 by default, men skaffer du deg bluetooth kan du laste ned/kjøpe ENORMT med programmer til den. Vi snakker om programmer i tusenvis, nyttige og unyttige. mp3-spiller er bare en LITEN den av alt.

 

Nokia 6600 er et NYDELIG kjøp. Et tasteoppsett som faktisk fungerer i forhold til en viss konkurent, overlegen skjermkvalitet, raskt og responsiv, solid og kvalitetsfølelse, SymbianOS som tillater et helt HAV av program og spillmuligheter og så videre og videre :)

 

N6600 er liten og lett og passer flott ned i en normal lomme. Eneste konkurrent er P900, til hva, 3000kr mer eller noe? ;)

Lenke til kommentar

Grunnen til at du aldri vil få skikkelig stereolyd (F. eks forskjelling lyd i de to ørepluggene) er pga. signalet som kommer ut av N6600 er bare mono. Du KAN ikke fikse det.

 

Men jeg synes nå ikke at det er noe spesielt negativt med det. Som jeg har nevnt før så liker jeg lyden bedre og bedre for hver gang jeg hører på den og nå er det ikke lenge igjen før jeg ikke hører forskjell på den og anlegget mitt. Lyden er rett og slett bare suvuren. Ja, den er ikke perfekt, men til mitt behov duger den så bare juling. (Musikk på skoleveien og lange reiser)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...