Gå til innhold

Plll/Celeron Mhz hastighet

Shotherra

Anbefalte innlegg

Skrevet

I manuall på hovedkort "Asus CUSL2-M" stor det skrevet at det:

Lastest Intel Prosessor Support

Pentium lll 100/133Mhz FSB FC-PGA

Celeron 66Mhz FSB FC-PGA

Men hva korte støtter av Mhz hastighet på CPU står det ikke noe om!!!!!

Testet nyligt med en Celeron 1,2 Ghz 100 Mhz FSB. Men med denne var skjerm svart. Noen som har et smart CLUE til hva korte støtter???

Takker på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper at hovedkortet ditt ikke støtter Tualatin-kjernen som 1.2 har (kom også i 1.0, 1.1, 1.3 og 1.4). Disse prosessorene skal ha noen spenningsnivåer som hovedkortet ditt sannsynligvis ikke støttes.

Jeg antar at du kan bruke cpu med Coppermine-kjernen, og det vil si Celeron og P-III inntil 1100 mhz av denne typen. Styr unna 1100mhz utgaven da denne har varme/stabilitetsproblemer.

Kan vel som et apropos nevne at min pensjonerte maskin som nyter sitt otium som server i kjelleren har et P2b-s 1.03 kort som iflg Asus sine hjemmesider skal støtte maks 600mhz slot i P3 m/katmai-kjerne. Den går med en modifisert Tua-Celeron 1.4ghz på en slotkonverter med hele 1568mhz. Ok for et P-II hovedkort...

Skrevet

du har jo selv skrevet at kortet støtter Celeron 66MHz FSB. Da går det vel ikke med en Celeron 100MHz FSB som du har gjort.

...kanskje en biosoppgradering hjelper?

Skrevet
Tipper at hovedkortet ditt ikke støtter Tualatin-kjernen som 1.2 har (kom også i 1.0, 1.1, 1.3 og 1.4). Disse prosessorene skal ha noen spenningsnivåer som hovedkortet ditt sannsynligvis ikke støttes.

Jeg antar at du kan bruke cpu med Coppermine-kjernen, og det vil si Celeron og P-III inntil 1100 mhz av denne typen. Styr unna 1100mhz utgaven da denne har varme/stabilitetsproblemer.

Kan vel som et apropos nevne at min pensjonerte maskin som nyter sitt otium som server i kjelleren har et P2b-s 1.03 kort som iflg Asus sine hjemmesider skal støtte maks 600mhz slot i P3 m/katmai-kjerne. Den går med en modifisert Tua-Celeron 1.4ghz på en slotkonverter med hele 1568mhz. Ok for et P-II hovedkort...

Ok. Skal jeg gå for 1000 Mhz coppermine kjerne??? (Kan også gå for en lavere)

Er dette et hovedkort egnet for overklokking???

Skjekker også om det er en BIOS oppgradering tilgjenglig...

Skrevet (endret)

Det står ihvertfall for Bios 1003 bl.a.: > Fix sytem cannot resume from S3 (Suspend-to-RAM state) if IntelR PentiumR III 933MHz CPU is used. <

...er mange fixer i 1008, så legg inn den du. edit: så kan du temmelig sikkert bruke en 1000MHz coppermine.

Endret av Zink
Skrevet

Tror ikke disse kortene kan måle seg med dagens overklokkingskort, det er vel ikke agp/pci lås på dem. Vet ikke hva man kan gjøre i bios, men på P2b-kortet mitt må alt gjøres med jumpere.

Uansett er det ikke mye å hente på å overklokke på 1ghz coppermine, de er allerede ganske nær grensa originalt. Kjørte en tid en Cu-mine Celly 1.0 på 1120 mhz med undervolt, men har ingen annen erfaring med disse.

Skrevet
Tror ikke disse kortene kan måle seg med dagens overklokkingskort, det er vel ikke agp/pci lås på dem. Vet ikke hva man kan gjøre i bios, men på P2b-kortet mitt må alt gjøres med jumpere.

....

Vel, det står i manualen at man kan ette hoved kortet til "jumperfree" Reagner med at det menes slik at alt kan da gjøres fra biosen......

Det er heller ikke apg/pcilås, (skal jo bare klokket CPU) så tviler på at det er det.

Skrevet
Det står ihvertfall for Bios 1003 bl.a.: > Fix sytem cannot resume from S3 (Suspend-to-RAM state) if IntelR PentiumR III 933MHz CPU is used. <

...er mange fixer i 1008, så legg inn den du. edit: så kan du temmelig sikkert bruke en 1000MHz coppermine.

SKal se på saken, er temmelig sikker på at jeg kommer til å kjøre den oppgraderingen.

Er det noen som vet om et overvåkings program til ASUS hovedkort??

Skrevet
Asus Probe pleier å følge med på de nye hovedkorta. Vet ikke om det er kompatibelt med eldre hk. Uansett kan du laste det ned

her <-----

Takker så mye :D:thumbup: Skal prøve det så fort mulig.

Skrevet
Det er heller ikke apg/pcilås, (skal jo bare klokket CPU) så tviler på at det er det.

Hvis du har cpu'n/ er interessert i Tualatin på kortet, så kan det la seg gjøre med en mod - da må jeg rote fram en link om tema.

Skrevet

Hvis du har cpu'n/ er interessert i Tualatin på kortet, så kan det la seg gjøre med en mod - da må jeg rote fram en link om tema.

Nå er jeg ikke helt med her.... jeg vil gjerne kjøpe en CPU men coppermine kjerne, ettersom det var den modellen HK støttet???. Hvilken mod? inkluderer det lodding på HK? det tror jeg ikke komemr til å gjøre men du kan se om du finner det temaet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...