dude80 Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 Jeg har laget en mappe /bla/bla under /var/www/localhost/htdocs/ , og problemet er at jegnår jeg prøver å browse den mappa fra en webrowser får jeg følgende feilmelding: Forbidden You don't have permission to access /blabla/ on this server. Jeg kjørt chmod 755 /blabla , likevel får jeg den feilmeldingen. Dette er error_log: [Wed Feb 18 22:08:06 2004] [error] [client my_ip] Directory index forbidden by rule: /var/www/localhost/htdocs/blabla/ [Wed Feb 18 22:08:06 2004] [error] [client my_ip] Directory index forbidden by rule: /var/www/localhost/htdocs/blabla/ [Wed Feb 18 22:08:06 2004] [error] [client my_ip] Directory index forbidden by rule: /var/www/localhost/htdocs/blabla/
Velmont Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 .. Har du satt på <DIRECTORY /var/www/localhost/htdocs> Order Allow, Deny Options FancyIndexes osvosv. da? Du må mekke litt i httpd.conf fila antar jeg
dude80 Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Skrevet 19. februar 2004 (endret) Har lagt til <Directory /var/www/localhost/htdocs/blabla Order Allow, Deny Options FancyIndexes </Directory> Får likevel samme feilmelding Endret 19. februar 2004 av dude80
CrasY Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 chown -R bruker:bruker mappa hvor bruker er f.eks apache:apache..
Velmont Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 chown -R bruker:bruker mappa hvor bruker er f.eks apache:apache.. han har kjørt chmod 755... Så det er ikke feilen. ;] Uansett, dette er en vanlig feil som de fleste finner utav etter litt testing, skulle ikke ta lange tiden.
laaknor Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 [Wed Feb 18 22:08:06 2004] [error] [client my_ip] Directory index forbidden by rule: /var/www/localhost/htdocs/blabla/ tyder på at "Indexes" ikke er skrudd på..... Prøvd å lage en index.???-fil ?
Velmont Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 (endret) <Directory /home/*/public_html> Options MultiViews Indexes SymLinksIfOwnerMatch IncludesNoExec IndexOptions FancyIndexing NameWidth=* Order allow,deny AllowOverride Indexes Allow from all </Directory> <VirtualHost *> DocumentRoot /home/odin/public_html/ztuntz ServerName ztuntz.velmont.net CustomLog /var/lib/httpd/logs/ztuntz.freaks.la combined </VirtualHost> Sånn.. Der har du et oppsett, du bør ta med ting som indexes osv i Directory Optionen der :] edit: et par ganger, fatta ikke hvordan CODE funka Endret 26. februar 2004 av Velmont
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå