Gå til innhold

Er dette et bra oppsett?


Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny pc, og skal bygge den selv.

skal kjøpe alt på komplett.

 

her er oppsettet mitt:

 

 

2 stk 123280 AMD Opteron 248, 2.2 GHz, 2way- Socket 940, 1 MB cache, BOXED. 8498 kr per stk. (16996 kr for 2 stk).

1 stk 120175 MSI K8T Master2-FAR Hovedkort Socket 940- KT800, Dual, SATA, GbLAN, ATX, DDR. 2255 kr per stk.

1 stk 121120 Corsair TWINX1024RE-3200LL 1024MB ECC/RE- Kit w/two matched CMX512RE-3200LL DIMMs. 3271 kr per stk.

1 stk 121382 Hercules 3D Prophet 9800XT 256MB DDR- AGP,ATI 9800XT,TV-Out/DVI,Retail. 4090 kr per stk.

1 stk 104028 CNet PCI Fast Ethernet Adapter- 10/100 Mbps, Davicom chipset. 123 kr per stk.

1 stk 120865 Creative SB Audigy 2 ZS Platinum PRO- PCI Lydkort m/1394,THX, DD EX7.1, Retail. 2179 kr per stk.

1 stk 112433 Chieftec Dragon Big Tower m/dør Blå- Kabinett m/360W DA-01BL-D P4 / AMD. 1087 kr per stk.

1 stk 112343 Chieftec Sidedør m/stort vindu & vifte- Til Blått Fulltower. 409 kr per stk.

1 stk 120002 Plextor DVD-brenner IDE PX-708A, Sort- DVD+R/+RW og DVD-R/-RW, Retail. 1842 kr per stk.

1 stk 120533 Plextor DVD-spiller IDE 16x/48x Sort- Intern Bulk (PX-116A). 408 kr per stk.

1 stk 114711 Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort- Floppydisk Intern. 136 kr per stk.

2 stk 122429 Western Digital Raptor 74GB S-ATA- 10000RPM 8MB cache WD740GD. 2149 kr per stk. (4298 kr for 2 stk).

1 stk 101046 Eicon Diva ISDN 2.02 P&Play PCI- Passivt Bulk. 468 kr per stk.

 

 

sum totalt: 37 567 kr inkl mva.

 

pcen skal brukes til alt.

jeg har også noen spørsmål:

1. passer alle delene sammen?

2. må jeg kjøpe kabler som jeg skal ha mellom komponentene selv?

3. blir denne pcen rask?

4. blir denne pcen stille eller bråkete?

5. er det noen komponenter jeg mangler?

6. trenger jeg vifter?

 

eller er det noen andre pcer til samme prisen jeg kan bygge som blir bedre og raskere?

Endret av dj_messiah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: cpu og hovedkort passer ihvertfall sammen.. så lenge du har ddr ram så går nok det greit---

2:Kablene fulgte iallefall med mitt hovedkort

3: Pcen blir nok rask ja...

4: spørs hvor mange vifter du har..

5: nei tror ikke det..

6: hvis du vil ha kjølig kabinett så JA.. anbefaler vifter, men også vannkjøling..

 

 

men er du styrtrik eller noe?

Endret av bakemesterharepus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Enig... en PC varer bare 3-4 år uansett om den koster 5000 eller 40000 kroner..... du får ikke bruk for all ytelsen før PCen er kaputt uansett =S

Om du kjøper en maskin til 5k, får du garantert bruk for mer ytelsen før den tar kvelden.

Lenke til kommentar

sida du allerede er so godt i gangmed å bruke peng so er det jo berre be komplett til å montere vannkjøling til deg på begge cpu og gpu og hdd so er du sikker på stille data og god nok kjøling :) hadde eg hatt so mykje peng hadde det blitt ein 64 bit prosessor av beste slag pluss pluss og bærbar pluss to lcd skjermer 19" (ein til stasjonær og til bærbar :))

Lenke til kommentar

1. Ja, delene vil fungere fint sammen. Noen kommentarer til dine valg forøvrig:

 

MSI K8T Master2-FAR er ikke det beste dual Opteron-hovedkortet, bare ta en titt på dette:

http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...dualduel&page=1

http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...tigerk8w&page=1

 

Merk at Tyan Thunder K8W krever en EPS12V-strømforsyning, så det må du kjøpe utenom (Komplett selger EPS12V-strømforsyninger fra Enermax). Tyan Tiger K8W kan bruke standard ATX12V-strømforsyning og til generelt bruk så er nok det hovedkortet det beste valget (Quad.no leverer Tyan-hovedkort i Norge).

 

Da alle disse hovedkortene har integrert nettverk så kan du sløyfe det CNet-nettverkskortet. Hvis du vurderer Tyan Tiger K8W så kan du også sløyfe det Creative SB Audigy 2-lydkortet, da hovedkortet har integrert 5.1 surroundlyd med gode drivere (Creative sine drivere fungerer dårlig i dual-systemer).

 

Du kan jo bruke det du sparer på å sløyfe disse tingene til å kjøpe enda mer minne? :)

 

2. Du trenger vel kabler for SATA-diskene, for det følger bare med en for hovedkortet. Du trenger også nettverkskabel, men ellers skal alt være inkludert.

 

3. Ja, utvilsomt! :wow:

 

4. Tja, vanskelig å si da flere komponenter kan lage støy som harddisker, strømforsyning, kabinettvifter og cpu-vifter. WD Raptor diskene er ganske stille og cpu-viftene som følger med Opteron er ikke så veldig bråkete men du hører dem (sånn midt på treet). Det finnes roligere cpu-vifter som Komplett selger, f.eks. Thermaltake Silent Boost K8 og/eller Thermaltake Venus 12 eventuelt.

 

5. Tastatur, mus og skjerm? Du bør skaffe deg en skikkelig LCD-skjerm med DVI-inngang til en slik rå PC :yes:

 

6. Sikkert en fordel med ekstra kabinettvifter for å få god luftsirkulasjon, men det gjør PC'en også mer støyende bare så du er klar over det. Det finnes jo kabinetter som gir bedre kjøling enn Chieftec, f.eks. Lian Li (som leveres av Microplex.no i Norge). Du trenger ikke skaffe cpu-vifter utenom for det følger med prosessorene (boxed).

 

Jeg tviler sterkt på at du vil finne PC'er som er noe raskere enn en dual Opteron 248 i dag :green:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
rått forslag, men har ikke amd nettop sotte ned prisene? isåfall er det ikke lenge til, så vent!

Hva skal de sette ned prisene på? AMD 64 er iallfall prest til blods ned i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...