Gå til innhold

Kan jeg bytte skjemen selv etter 30 dager?


jivac

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har jeg noen muligheter for å bytte et produkt (i dette tilfelle en lcd-skjerm) hvis det ikke var et så godt produkt som lovet, og at det har kommet svært dårlig ut i flere tester? Det var kjøpt i desember så 30 dager angrefrist retten har gått ut...

 

 

 

=====================================================

 

Ok, har vært på Siba og lagt frem saken, de var villige til å bytte inn min skjerm mot Samsung 172v.

Dette var jo meget god kundebehandling av Siba, de kunne desverre ikke gi pengene tilbake p.g.a. at det hadde gått såpass lang tid sa kundebehandleren, og det er jo forståelig.

 

:yes:

Endret av jivac
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

14 dagers angrefrist dersom selger har levert med skjema og informert deg om dine rettigheter.

 

3 måneder ellers... dette gjelder netthandel. Se også her;

 

Lovdata

 

Se kapittel 4 §11.

 

Edit: Lagt til henvisning

Endret av Eldroy
Skrevet

er du missfornøyd da?

 

for hvis du er det hadde jeg ihvertfall sagt fra til selger at han han solgt meg noe på feil premisser. Hater selgere som juger til meg

 

Jeg har en mystisk evne til å få ting refundert, eller i værste fall få noen kroner for tort og svie når jeg klager.....

Skrevet

er du fornøyd/misfornøyd ellers da, nytter ikke å komme med den:"kommet så dårlig ut i tester". Husker du om du fikk angrefrist skjemaet?

Skrevet (endret)

Det ble sagt av selger at det var et bra produkt, mye bedre enn flere av de produktene som var dyrere i tillegg. I ettertid har jeg og funnet ut at det ble gitt feil informasjon ang. responstiden på skjermen.

Jeg har hele tiden vært skeptisk til om produktet egentlig holdt mål, men etter at jeg har lest flere steder om at det er et svært dårlig produkt.

Så jeg er misfonøyd ja.

 

På kvitteringen fra Siba så står det bare ang. at jeg har 30 dagers åpent kjøp, om at jeg ikke er fornøyd osv.

 

Det ble kjøpt 12.desember, så det er litt over 2 måneder siden.

Endret av jivac
Skrevet
Det ble sagt av selger at det var et bra produkt, mye bedre enn flere av de produktene som var dyrere i tillegg. I ettertid har jeg og funnet ut at det ble gitt feil informasjon ang. responstiden på skjermen.

Jeg har hele tiden vært skeptisk til om produktet egentlig holdt mål, men etter at jeg har lest flere steder om at det er et svært dårlig produkt.

 

Det ble kjøpt 12.desember, så det er litt over 2 måneder siden.

Har du kjøpt skjermen i butikk har du i bunn og grunn ingen rettigheter. Har produktet vesentlige feil eller mangler kan du be om å få heve kjøpet, men jeg tviler på at dine påstander holder mål....

Skrevet (endret)

Sorry så ikke at du hadde kjøpt det i butikk, da kan du ikke bytte dessverre! Med mindre det er mangler på varen, men du kan jo gjøre som oivind_Dahle her, skrike litt i butikken, hvis du orker da! Jeg hadde iallefall gått ned å prøvd, kanskje du får noe da...

 

edit, sleiv

Endret av stigen1
Skrevet
da har du 3 måneders FULL bytterett, da selger har utelatt viktig opplysning som responstid/kvalitet!

Hadde han kjøpt skjermen på en nettbutikk og ikke fått angrefristskjema har han faktisk 1 års angrefrist... men han sier at han kjøpte den i en butikk og da antar jeg at han gikk til butikken og fikk hjelp av en selger, mao har han ingen angrerett utenom den eventuellt butikken gir (elkjøp foreksempel)

Skrevet
da har du 3 måneders FULL bytterett, da selger har utelatt viktig opplysning som responstid/kvalitet!

Hadde han kjøpt skjermen på en nettbutikk og ikke fått angrefristskjema har han faktisk 1 års angrefrist... men han sier at han kjøpte den i en butikk og da antar jeg at han gikk til butikken og fikk hjelp av en selger, mao har han ingen angrerett utenom den eventuellt butikken gir (elkjøp foreksempel)

Jeg så det, rettet innlegget mitt :blush:

Skrevet
Huff da....

 

Da hadde jeg klagd....

 

Argumenter finner du i testen.....

 

Du har ikke kjøpt skjerm du, du har kjøpt lampe

Tror neppe det hjelper noe særlig å gå til butikken 2 mnder etter at han kjøpte skjermen og legge testresultater på bordet :roll:

Skrevet (endret)

Tenkte og i og med at det var feile opplysninger de ga meg, både med hensyn til kvalitet og spesifikasjon. Bl.a. var responstiden oppgitt til å være 18...mens den er 25.

Selgeren var også svært uviten til produktet(det var jo jeg og merka jeg hehe, men det er heller ikke yrket mitt) for ved vært spm. jeg stilte løp han bort til en annen å spurte....

Kan vel ikke direkte si at det har mangler, men det er jo et svært dårlig produkt de har solgt meg, i tillegg til feilinfomasjon fra selger.

Endret av jivac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...