jivac Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 (endret) Har jeg noen muligheter for å bytte et produkt (i dette tilfelle en lcd-skjerm) hvis det ikke var et så godt produkt som lovet, og at det har kommet svært dårlig ut i flere tester? Det var kjøpt i desember så 30 dager angrefrist retten har gått ut... ===================================================== Ok, har vært på Siba og lagt frem saken, de var villige til å bytte inn min skjerm mot Samsung 172v. Dette var jo meget god kundebehandling av Siba, de kunne desverre ikke gi pengene tilbake p.g.a. at det hadde gått såpass lang tid sa kundebehandleren, og det er jo forståelig. Endret 18. februar 2004 av jivac
covah Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 Nei. Det finnes forresten ikke en "30 dagers frist" annet enn hos Elkjøp. Salg over postordre/internet har en grense på 14 dager.
Eldroy Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 (endret) 14 dagers angrefrist dersom selger har levert med skjema og informert deg om dine rettigheter. 3 måneder ellers... dette gjelder netthandel. Se også her; Lovdata Se kapittel 4 §11. Edit: Lagt til henvisning Endret 18. februar 2004 av Eldroy
Ni kon Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 er du missfornøyd da? for hvis du er det hadde jeg ihvertfall sagt fra til selger at han han solgt meg noe på feil premisser. Hater selgere som juger til meg Jeg har en mystisk evne til å få ting refundert, eller i værste fall få noen kroner for tort og svie når jeg klager.....
stigen1 Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 er du fornøyd/misfornøyd ellers da, nytter ikke å komme med den:"kommet så dårlig ut i tester". Husker du om du fikk angrefrist skjemaet?
jivac Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Skrevet 18. februar 2004 (endret) Det ble sagt av selger at det var et bra produkt, mye bedre enn flere av de produktene som var dyrere i tillegg. I ettertid har jeg og funnet ut at det ble gitt feil informasjon ang. responstiden på skjermen. Jeg har hele tiden vært skeptisk til om produktet egentlig holdt mål, men etter at jeg har lest flere steder om at det er et svært dårlig produkt. Så jeg er misfonøyd ja. På kvitteringen fra Siba så står det bare ang. at jeg har 30 dagers åpent kjøp, om at jeg ikke er fornøyd osv. Det ble kjøpt 12.desember, så det er litt over 2 måneder siden. Endret 18. februar 2004 av jivac
stigen1 Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 Og jeg spør igjen: fikk du angrefrist skjemaet?
Yoshy Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 Det ble sagt av selger at det var et bra produkt, mye bedre enn flere av de produktene som var dyrere i tillegg. I ettertid har jeg og funnet ut at det ble gitt feil informasjon ang. responstiden på skjermen.Jeg har hele tiden vært skeptisk til om produktet egentlig holdt mål, men etter at jeg har lest flere steder om at det er et svært dårlig produkt. Det ble kjøpt 12.desember, så det er litt over 2 måneder siden. Har du kjøpt skjermen i butikk har du i bunn og grunn ingen rettigheter. Har produktet vesentlige feil eller mangler kan du be om å få heve kjøpet, men jeg tviler på at dine påstander holder mål....
jivac Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Skrevet 18. februar 2004 Og jeg spør igjen: fikk du angrefrist skjemaet? Ikke fått noe skjema nei.
Yoshy Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 Og jeg spør igjen: fikk du angrefrist skjemaet? I butikk får man ikke angrefristskjema....
stigen1 Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 (endret) Sorry så ikke at du hadde kjøpt det i butikk, da kan du ikke bytte dessverre! Med mindre det er mangler på varen, men du kan jo gjøre som oivind_Dahle her, skrike litt i butikken, hvis du orker da! Jeg hadde iallefall gått ned å prøvd, kanskje du får noe da... edit, sleiv Endret 18. februar 2004 av stigen1
jivac Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Skrevet 18. februar 2004 kan du si hvilken skjerm du har kjøpt? hehe ja...hp f1703
Ni kon Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 Huff da.... Da hadde jeg klagd.... Argumenter finner du i testen..... Du har ikke kjøpt skjerm du, du har kjøpt lampe
Yoshy Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 da har du 3 måneders FULL bytterett, da selger har utelatt viktig opplysning som responstid/kvalitet! Hadde han kjøpt skjermen på en nettbutikk og ikke fått angrefristskjema har han faktisk 1 års angrefrist... men han sier at han kjøpte den i en butikk og da antar jeg at han gikk til butikken og fikk hjelp av en selger, mao har han ingen angrerett utenom den eventuellt butikken gir (elkjøp foreksempel)
stigen1 Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 Huff da.... Da hadde jeg klagd.... Argumenter finner du i testen..... Du har ikke kjøpt skjerm du, du har kjøpt lampe
stigen1 Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 da har du 3 måneders FULL bytterett, da selger har utelatt viktig opplysning som responstid/kvalitet! Hadde han kjøpt skjermen på en nettbutikk og ikke fått angrefristskjema har han faktisk 1 års angrefrist... men han sier at han kjøpte den i en butikk og da antar jeg at han gikk til butikken og fikk hjelp av en selger, mao har han ingen angrerett utenom den eventuellt butikken gir (elkjøp foreksempel) Jeg så det, rettet innlegget mitt
Yoshy Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 Huff da.... Da hadde jeg klagd.... Argumenter finner du i testen..... Du har ikke kjøpt skjerm du, du har kjøpt lampe Tror neppe det hjelper noe særlig å gå til butikken 2 mnder etter at han kjøpte skjermen og legge testresultater på bordet
jivac Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Skrevet 18. februar 2004 (endret) Tenkte og i og med at det var feile opplysninger de ga meg, både med hensyn til kvalitet og spesifikasjon. Bl.a. var responstiden oppgitt til å være 18...mens den er 25. Selgeren var også svært uviten til produktet(det var jo jeg og merka jeg hehe, men det er heller ikke yrket mitt) for ved vært spm. jeg stilte løp han bort til en annen å spurte.... Kan vel ikke direkte si at det har mangler, men det er jo et svært dårlig produkt de har solgt meg, i tillegg til feilinfomasjon fra selger. Endret 18. februar 2004 av jivac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå