Gå til innhold

Skjermen svartner innimellom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med at skjermen svartner innimellom, og det med visse spill kjørenes? Søkte litt her, men fant ikke helt svaret. Men det jeg fant var at oppløsningen muligens var feil, mens jeg kjørte spillet, kan dette stemme?Og er det skjermoppløsning det er snakk om da? Takker for svar! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig ingen som har en anelse av hva problemet kan være? :dontgetit::wow::roll:

Det skjer bare når jeg spiller Warcraft 3? og ganske ofte også, og det begynner å gå meg på nervene!! :angry: ..pliiss, det må da være noen som vet litt om dette? :(

Skrevet
Har en skjerm det samme skjedde på.

Løsning: Still ned hz-en ;)

Kommer det av spillet da altså?

Og hvordan stiller jeg ned Hz'en? Skjønner hva du mener, men vet ikke hvordan det gjøres! :)

Skrevet
Har du klokka grafikken og max hz?... da blir det konflikt! :devil:

Det med klokking vet jeg ikke, men Hz'en er på 60. Det er det laveste..

Da jeg prøvde 85Hz/max svartna skjermen en stund! :roll:

Er det mulig å få en enda mindre Hz verdi? Er tydeligvis det som gjør at skjermen blinker svart mens jeg spiller wc3!.. :dontgetit: Takker for at dere prøver å hjelpe, det blir satt pris på! :thumbup:

Skrevet
Klarer ikke å finne drivere til Intel® 828445G/GL Chip, Nitrisious-E :angry:

Kjører en skjerm med 47hz så lavere gr fint, trenger bare en driver som støtter det ;)

Aha..sier du det. :) ..Hm..skal jeg gjøre da? :dontgetit::roll:

Det jeg oppga til deg er ihvertfall det som står på "kort" på skjerm-delen etter egenskaper og det..

Men hvor finner man drivere da?Kanskje jeg kan finne noe selv.. :roll:

Skrevet

Kom igjen da peeps, trenger hjelp her (*sukk..*).. :(

Er muligens bare skjermen som må byttes ut, siden den har fått seg en del år nå? Eller kan det bare komme av driveren? Skjer virkelig sånnt plutselig? :roll:

Oi..i denne stund mens jeg skriver, så begynner skjermen å "rynke" litt her? :p

Please hjelp meg visst det er en liten ting du vet om når det gjelder dette, eller andre innspill som kan hjelpe meg! :(

Skrevet (endret)
Hva slags skjerm er det? Hvor gammel? Har det aldri skjedd før, bare begynt sånn plutselig?

Targa 15", vet ikke helt hvor gammel, men mer enn 5 år vil jeg tro? Det har skjedd sånn nå plutselig i det siste ja..Og særlig med WC3 som tidligere skrevet. <--Svartner i 1 sek ca. og bildet kommet tilbake sånn omhverandre i hytt og pine..

Endret av Nitrisious-E
Skrevet
Kan være strømforsyningen; har du lagt til noe ny hardware i det siste?

Jeg har ikke det heller se..Men skal se om jeg får prøvd en annen skjerm etterpå idag, så kjøre WC3 og se hva som skjer da..

Skrevet
Hva slags skjerm er det? Hvor gammel? Har det aldri skjedd før, bare begynt sånn plutselig?

Targa 15", vet ikke helt hvor gammel, men mer enn 5 år vil jeg tro? Det har skjedd sånn nå plutselig i det siste ja..Og særlig med WC3 som tidligere skrevet. <--Svartner i 1 sek ca. og bildet kommet tilbake sånn omhverandre i hytt og pine..

Er det noen sammenheng mellom når det svartner eller er det helt sporadisk? Høres litt ut som om du kanskje kunne trengt en ny skjerm... Og siden du har en 15" så tror jeg ikke du kommer til å angre på en ny, kanskje litt større :) skjerm.

Har du forresten "støvsugd" skjermen din? Hvsi du har en 5år gammel skjerm som begynner å slite litt så kan det ha samlet seg mye støv "inni" skjermen, og hvis skjermen blir litt for var så kan det fort komme en liten flamme og overraske deg. Skjedde med forrige TV'en til faren min, da ble det liv i stua! Du kan få vekk mye støv ved kun å sette støvsugeren inntill "lufterillene" <-dårlig formulert, og suge ut støv... Tviler på at det kan ha noe å si for skjermen, men det er jo verdt å prøve!

---

sikkert mange skrivefeil...

Skrevet

Er det noen sammenheng mellom når det svartner eller er det helt sporadisk? Høres litt ut som om du kanskje kunne trengt en ny skjerm... Og siden du har en 15" så tror jeg ikke du kommer til å angre på en ny, kanskje litt større :) skjerm.

Har du forresten "støvsugd" skjermen din? Hvsi du har en 5år gammel skjerm som begynner å slite litt så kan det ha samlet seg mye støv "inni" skjermen, og hvis skjermen blir litt for var så kan det fort komme en liten flamme og overraske deg. Skjedde med forrige TV'en til faren min, da ble det liv i stua! Du kan få vekk mye støv ved kun å sette støvsugeren inntill "lufterillene" <-dårlig formulert, og suge ut støv... Tviler på at det kan ha noe å si for skjermen, men det er jo verdt å prøve!

---

sikkert mange skrivefeil...

Hehe, litt artig det med tv'en. ;) Men samtidig alvorlig..

Når jeg er på nettet og surfer, så skjer det egentlig skjeldent. Og når jeg spiller wc3 kommer det ofte. Ikke at det kommer på bestemte tider som hver 30 sekund eller no, men noen ganger mange ganger oftere enn det, og noen ganger skjeldnere..

Skal ned å hente en annen skjerm nå, og se om det er forskjell fra den jeg sitter med nå kjørenes på wc3..

Skrevet (endret)

Kjørte wc3 i 10 min ca. nå med en annen skjerm, ikke et eneste svart blink! ;)

Og ja schmelck; jeg skal ha meg en ny 17" ;):)

Edit: Glemte å takke dere alle for at dere prøver å hjelpe! Stå på! :thumbup:

Endret av Nitrisious-E
Skrevet
Kjører en skjerm med 47hz så lavere gr fint, trenger bare en driver som støtter det 

Hehe..... går det an?

da ser du jo at bilde skifter..... :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...