Gå til innhold

Final Fantasy IX


Anbefalte innlegg

Jeg har ett spørsmål som jeg bare MÅ få stilt. Hvorfor ble Final Fantrasy IX så populært? For min del så synes jeg det er helt håpløst.

 

1: "Døde" karakterer. Får ingen sympati med dem.

2: Håpløs story.

3: Man vet hvordan storyen utvikler seg videre, og hva som venter spillet "rundt hjørnet".

4: Hvem i huleste var sluttbossen?

5: Teit og barnslig musikk

 

Så det hadde vært kjekt å få vite hva dere andre synes er så bra med FF IX

 

Selv begynte jeg Final Fantasy-universet med FF VIII, spilte FF VII etterpå. FF VII er klart det beste spillet. FF VIII var også ganske kult med å kunne ta magi fra fienden, mens det var sinnsykt vanskelig å oppgradere våpnene. Synes som sagt FF IX var/er håpløst. Har enda ikke klart å runde FF X. Men det er greit nok. Går og gleder meg til FF X-2. Kult med fortsettelse på ett Final Fantasy-spill. Warcraft III hadde en genial extrapakke, så hvor skulle ikke det bli det samme med Final Fantasy?

Final Fantasy XI blir jeg nok ikke å kjøpe. Final Fantasy forbinder jeg med en-player. Er nok ikke noe fan av online-gaming. Dessuten må man først kjøpe spillet og så betale enda mer til Square for å få lov til å spille det. Nei takk!

Blir nok også å skaffe meg Arc: The Twilight Of Spirits ganske snart

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kødd!

Final Fantasy IX er jo nesten det beste av alle Final Fantasy spillene.

Karakterene er ikke "døde", bare se på Vivi og Amarant

Ok, historien var kanskje litt klisjè, men den var bra og engasjerende, selv om du har rett i at den var litt forutsigbar. Sluttbossen, Necron er mystisk, han er nok med fordi SPOILER Kuja skal bli snill på slutten SPOILER. Musikken var jo bra, faktisk synes jeg at den var mye bedre enn på VII,VIII og X. Ligner litt på XI sin musikk :grin:

 

Kampene er kule, om enn litt trege i begynnelsen. Men den viktigste grunnen er at IX går tilbake til den gamle Final Fantasy stilen, med middelalder og mer fantasy.

Lenke til kommentar

Er enig at FFVII tilnå er det beste spillet i serien :yes:

 

Det er lenge siden jeg spilte niern (nesten tre år), men at det er så dårlig er jeg ikke enig i. Syns storyen i dette er kulere enn i tiern + pluss det er noen fantastiske filmsekvenser. Jeg merker ikke helt det der med mangel på sympati, jeg og en kamerat gikk gjennom de tre første CDene på en helg - har sjelden blitt så oppslukt i et spill før :love:

 

Det som irreterte meg litt, var den ekstremt grøtete grafikken.

Pluss Kuja og Garland ( var det ikke det de het ?) ble aldri halvparten så skumle og geniale som Sephiroth..

Lenke til kommentar

Woodhome:

 

jeg syntes dette er en nær andreplass til FFVII.

 

Jeg syntes først og fremst at arkitekturen i dette spillet er helt genial! bare se på lindblum og alexandria!!

Musikken syntes jeg forsåvidt er den beste i noe ff spill! refererer til Treno, Vama'ala Flamenco (eller noe sånn), Loss of me/Rose of May og Melodies of Life.

Syntes også at historien og hele "stilen" på spillet var ganske konge.

 

Tror egentlig dette er et "elsk eller hat" spill, siden jeg ar hørt flere med samme mening som deg. Jeg digger det iallefall!!

Lenke til kommentar

Noe som plaget meg ved FFIX er at det er den ENESTE FF spillet... jeg faktisk har hatt problemer med og gjennomføre... Historien og plottet er genial. Spillet trasker mer tilbake til de gamle snes dagene, og fortsetter ikke den vel high tech verdenen som FFVII og FFVIII hadde. ... problemet var bare at... d skulle da ikke være så pokkers vanskelig? Er sikkert bare jeg som sliter med d.

 

Btw: Har rundet d, etter ørten og førti timers exp sanking! >< :yes::yes::yes:

Lenke til kommentar

at du kan si noe sånt om FFIX :scared: ... spillet er jo ikke akkurat perfekt men d er et av de beste spillene noensinne, ikke slått av FFVII allikevel.

 

For d første så har spillet meget god grafikk med tanke på at det er playstation. Forutsigbart ja... men d har jo sine overraskelser, Zidane fra en annen planet var d ikke mange som tenkte på.

 

Musikken er praktfull, igjen ikke like bra som på FFVII men utrolig bra. F.eks Kuja´s Theme som er mystisk og veldig stilig, gir en slags stemning som kan måle seg med 7-eren... så d så

Lenke til kommentar
Noe som plaget meg ved FFIX er at det er den ENESTE FF spillet... jeg faktisk har hatt problemer med og gjennomføre... Historien og plottet er genial. Spillet trasker mer tilbake til de gamle snes dagene, og fortsetter ikke den vel high tech verdenen som FFVII og FFVIII hadde. ... problemet var bare at... d skulle da ikke være så pokkers vanskelig? Er sikkert bare jeg som sliter med d.

 

Btw: Har rundet d, etter ørten og førti timers exp sanking! >< :yes::yes::yes:

heh jeg synes at ix var det letteste til playstation.

Lenke til kommentar

Jeg synes 1. FFVII 2.FFX 3.FFIX 4. FFX2 5.FFVIII hvis man tenker seg bare de til Playstation. Eneste som har vært direkte gøy er FFVII og FFX etter min mening. FIX var jo greit, men jeg gledet meg aldri så mye å spille det. Var noe som manglet synes jeg. Litt off topic, men er det noen som har prøvd mot Dark Penance i FFX forresten?

Endret av SimenNor
Lenke til kommentar

Dark Penace skal dukke opp når du har tatt alle "Dark Aeons". Du vet den blå "dragen" på Battle Arena som man sier "It's looks alive", det skal være Dark Penace hvis jeg har forstått riktig. Jeg mangler bare Dark Anima for å møte han.

 

http://dgp99999.tripod.com/images/penance1.jpg

 

Der er ett bilde av den. Skal ha 10.000.000 HP. Jeg har søkt litt på flere sider og det virker ut som ingen har klart han fordi ingen vet hvor mye AP og slikt man får av han.

 

Eller fant en nå som sa 60000 AP, men er ikke helt sikkert de har klart han fordet eller at det stemmer.

Endret av SimenNor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Final Fantasy 9 er et av de beste spillene jeg har spillt. Jeg var veldig imot FF9 i starten, men allikevel greide noen av vennene å overtalle meg til å spille det. Jeg angrer ikke.

 

Musikken på world map kan bli ganske iriterenes etter lang tid (mora min ble så lei av den samme musikken, slik at jeg måte ha tv-en på lyd-løs).

 

Det var mitt første møte med FF, så jeg brukte lang tid på å komme igjennom (200 timer). :thumbup:

Endret av Asùnaro Valinòrè
Lenke til kommentar
Dark Penace skal dukke opp når du har tatt alle "Dark Aeons". Du vet den blå "dragen" på Battle Arena som man sier "It's looks alive", det skal være Dark Penace hvis jeg har forstått riktig. Jeg mangler bare Dark Anima for å møte han.

 

http://dgp99999.tripod.com/images/penance1.jpg

 

Der er ett bilde av den. Skal ha 10.000.000 HP. Jeg har søkt litt på flere sider og det virker ut som ingen har klart han fordi ingen vet hvor mye AP og slikt man får av han.

 

Eller fant en nå som sa 60000 AP, men er ikke helt sikkert de har klart han fordet eller at det stemmer.

så det betyr at du altså har tatt dark yojimbo eller hva nå han heter? Hvordan tok du ham? du må jo ta han 5 ganger tror jeg, og han dreper jo på et slag!

Lenke til kommentar
så det betyr at du altså har tatt dark yojimbo eller hva nå han heter? Hvordan tok du ham? du må jo ta han 5 ganger tror jeg, og han dreper jo på et slag!

 

Hmm lenge siden jeg tok han. Jeg tror jeg betalte Yojimbo for å ta Zanmato. Det som er viktig er at når de Dark Aeons får Overdrive så hent en av dine Aeons siden når de dør så kommer jo gruppa di tilbake.

 

Jeg har klart Dark Aeons stortsett ved å bruke Yuna og ha henne til å være svak så det skal lite til før henne får grand-summon og deretter bruke limitene til de fleste aeonsene. Du bør ha god equipment også med auto phoenix, auto shell+++

 

Husker ikke helt, er så lenge siden jeg har spilt, låner bare Playstation av og til. Han jeg spiller sammen med har nå klart Dark Anima og har faktisk møtt Dark Penance. Tidus og Auron har nå 70.000 HP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...