Gå til innhold

Varm athlon xp2500+


HanDerre

Anbefalte innlegg

Igår fikk jeg den nye pc'en min og gleda meg til å prøve den ut , så får jeg "proffesjonell hjelp" til å bygge av gef her på forumet... det meste alt går greit for seg og det ingen problemer. så skal jeg innstallere og har vifta på omkring 2000/3000omdreininger og innstallerer winxp på ny. så må jeg skru av pcen fordi jeg får beskjed om at det er for varmt/eller det "pipier en alarmlyd" jeg stiller min Volcano 12 på fullt neste gang jeg innstallerer og da er alt tillsynelatende greit. bortsett fra at den går på 5000omdreininger og tempartuen er omkring 52Grader celsius. er ikke dette unormalt varmt? idag har jeg kjørt en liten test med full starter den opp på 34grader men er stiger fort oppover i gradene. Jeg har følgende system:

 

Cpu: amd xp2500+barton

HK: Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA

Kabinett: Chieftec Matrix Medium Tower (360w)

og Thermaltake Extreme Volcano 12 CPU-Vifte

 

jeg lurte på om det er normalt at amd kjører på 50grader på 3-5000omdreinginger?

 

Er litt dumt viss jeg må kjøre vifta på fullt(5000) ergo 48dB :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

jeg lurte på om det er normalt at amd kjører på 50grader på 3-5000omdreinginger?

 

Er litt dumt viss jeg må kjøre vifta på fullt(5000) ergo 48dB :no:

har du hatt på kjøepasta da? jeg hadde også litt problemer med varme, fordi jeg ikke hadde kjøle pasta, nå har jeg testet ut temp både Med og uten kjøle pasta og jeg gikk ned rundt 10C grader syns jeg og huske ved og bruke kjøle pasta,

 

en annen ting du kan gjøre for og få ned tempen noen få grader er og sette ned spenningen vcore til 1.6V eller no i den dur. det hjelper også endel, dessuten så burde det være ryddig inni kabinettet sånn at du får luft flytt der inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...