Gå til innhold

Amotor: Ny Audi A6 går for gull.


Fx-1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kjedelig for oss nordmenn at de har kuttet ut motorene med lite volum og turbo. de var avgiftsmessig gunstige. audi kommer til å tape en del i norge pga det.

Vell, nå er jo 2.0TDi ganske prisgunstig motor i forhold til 2.4 bensin da.

Den har mindre antall hester, den har mindre slagvolum.

Men takket være dieselen's egenskaper som mye dreimoment og lavt forbruk passer den perfekt i en så stor bil som dette. Hvertfall med norske avgifter så er 2.0 TDi gunstigst i Audi's nye motor program.

Lenke til kommentar

"Audi - forspranget ligger i teknikken"

 

Jeg trur igrunn at Audi kommer til å få problemer med å hamle opp med 5 serien og E klassen. De har mye større motor utvalg, og de er unike på hver sin måte.

BMW er sportsligere, men den nye 5 serien er ganske myk i grunn i følge tester, men den har bra kjøre egenskaper forde. E klassen har alltid hvert en luksus cruiser, kommer jo standard med automatgir, sier jo sitt. (Taxi! :p)

 

Både BMW og MB har bakhjulstrekk, noe Audi ikke har.

Audi har mulighet for quattro, men det er jo fort dyrt.

Om bakhjulstrekk er en fordel/ulempe kommer opp til hver enkelt da.

Lenke til kommentar

Tull og tøøys, dyr passat??? Hvor får du det fra

 

Audi kan ikke sammenlignes med en dyr passat.

 

FSI teknologien frigir også mer energi fra motoren m minder volumer. systemet bygger på spesiel innsprøytning og variabele tider.

 

Kan ikke tenke meg at Audi kommer til å få problemer med å selge disse bilene hvis de tåler norske forhold. Bilene er veldig estetiske i utformingen og når Stasjonsvogna kommer da blir det iallefall salg. vil vel som vanlig dele markedet med MB og BMW

Lenke til kommentar
kjedelig for oss nordmenn at de har kuttet ut motorene med lite volum og turbo. de var avgiftsmessig gunstige. audi kommer til å tape en del i norge pga det.

Vell, nå er jo 2.0TDi ganske prisgunstig motor i forhold til 2.4 bensin da.

Den har mindre antall hester, den har mindre slagvolum.

Men takket være dieselen's egenskaper som mye dreimoment og lavt forbruk passer den perfekt i en så stor bil som dette. Hvertfall med norske avgifter så er 2.0 TDi gunstigst i Audi's nye motor program.

jeg tenkte først og fremst på bensin men glemte å si det.

 

1,8T var jo gull verdt i norge. synd den ble faset ut

Lenke til kommentar
Tull og tøøys, dyr passat??? Hvor får du det fra

 

Audi kan ikke sammenlignes med en dyr passat.

 

FSI teknologien frigir også mer energi fra motoren m minder volumer. systemet bygger på spesiel innsprøytning og variabele tider.

 

Kan ikke tenke meg at Audi kommer til å få problemer med å selge disse bilene hvis de tåler norske forhold. Bilene er veldig estetiske i utformingen og når Stasjonsvogna kommer da blir det iallefall salg. vil vel som vanlig dele markedet med MB og BMW

Viste ikke at folk var så uvitende....

 

Volkswagen er mer enn bare volkswagen, og du er passe dum om du tror audi utvikler allt selv...Det er klart om du kan motbevise det så er det greit nok, men bilindustrien er flinke til å bruke flere navn på samme teknologier.

 

Uansett, dette er ikke noe nytt. En porsche cayenne og touareg er bygd over samme lest. En lexus i utgangspunktet en dyr toyota.... :p

 

http://www.volkswagen-fleet.com/

 

Det er ikke uten grunn at det stod passat på deler i A6en familien min hadde..... :laugh:

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Tror ikke dere kan uttale dere om at A6 er en "dyr" passat utgave.... Ihvertfall ikke før den nye passaten kommer i 2005!!! Og det er vel ingen hemmelighet at Audi og Volkswagen sammarbeider....begge er jo under VAG konsernet som også Seat og Skoda er.....Alle dele esker til alle de 4 bilene er merket med alle de fire logoene!!!!

 

 

En morsom ting med den nye A6 er at håndbremsen bare er en knapp man trykker på ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...