_Whistler_ Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 Halla!!! Jeg sliter med den klassiske "Blue Screen". Det skjer bare under spilling av de fleste spill. Det er litt opp og ned på hvor lang tid det tar før kræsjet kommer, men ikke stort lenger enn en halvtime. Har testet 3Dmark og da funker det helt fint, ingen problemer. Under blue screen så rekker jeg å se at det er driveren nv4.disp.dll som kræsjer før maskina restarter. Det er jo en Nvidia driver. Jeg har prøvd utallig forskjelige drivere til skjermkortet, alt fra det gamleste til det nyeste. Men likevel så skjer det samme!!! BLUE SCREEN!!!! Fuckin shit! Litt lei av feilsøking nå. Jeg har heller ikke overklokket noe som helst. Jeg har dessuten prøvd det meste av funksjoner i Bios, og jeg har oppdatert Bios til de nyeste driverne. Jeg har og testet å i rive ut det meste av hardware i tilfelle det skulle være noe konflikter. Det hjalp heller ikke. Eneste jeg ikke har testet ennå er å skaffe meg mere kjøling. Kanskje det er noe der.... Noen andre som har hatt lignende problemer? El har noen gode tips:) Har et Abit TH7II HK. Intel P4 CPU 1.6GHz Brikkesett 478. Skjerm kortet er et Geforce 4 Ti4600 128MB Plz help!! Før jeg kaster den ***** maskina ut av vinduet!
Merlin Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 Prøv å last ned DriverCleaner 2.7 fra Driverheaven Deretter fjerne du alt som har med Nvidia å gjøre. Etter at du har sletta filene med DriverCleaner så sletter du mappa som heter Nvidia (den ligger inne på c: ett eller annet sted. Så rebooter du maskina og legger inn de nyeste driverne 53.03 Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå