dullilaks Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 (endret) Heisann Har problemer med min nybygde PC, regner med det har med skjermkort/drivere å gjøre.. PC'en fungerer fint med vanlige programmer, men henger seg kjapt i Star Wars: KotOR. Idet jeg starter et nytt spill, går det fra 10 til 40 sekunder før videoen der karakteren våkner opp, henger seg. Kommer ut og får feilmelding fra VPU Recovery, om at driverne ikke lenger klarte å kommunisere med skjermkortet. Som regel kommer jeg inn igjen og rekker å klikke meg gjennom den første samtalen, og exit'e i menyen, før det henger seg igjen.. Har innstallert nyeste service-pack fra windows, lastet ned nye drivere fra ATI, kjørt nyeste KotOR-patcher og hentet tilhørende Deviance-filer, eksperimentert med forskjellig oppløsning og lavere detalj-innstillinger, men det henger seg alltid. Har også forsøkt med Warcraft3 - Frozen Throne, der fungerer det bedre, men etter en til halvannen times spilling henger pc'en seg fullstendig, og må bootes. Da er det ofte noe varmt i kabinettet (Chieftec Dragon Medium), men det er cpu og ikke skjermkort som er noe varm. Har ikke hatt på ekstra goop i tillegg til det som sitter under boxed-kjøleren/vifta, og har ingen ekstra vifter i tillegg til den som sitter ved power-supply'en i kabinettet(i boot-screen ligger denne vifta på 1200-2000rpm, noe lavt? cpu-vifta ser ut som om den ligger på et fornuftig nivå) Har sjekket temp på cpu etter ca en halvtime W3, ligger da fra 48 og oppimot 60 grader. Problemene med W3 kan være at cpu går varm, men KotOR-problemene virker mer driver og skjermkort-relatert, hvis det ikke er noe kompatibilitets-relatert? All hjelp mottas med takk!! Systemet jeg kjører på: Asus P4C800 Deluxe P4 2.8Ghz /m boxed vifte @ std clock Corsair Value S 1024MB DDR PC3200 Sapphire Radeon9600pro (fireblade) @std clock Samsung Syncmaster 172V Maxtor 160GB 8mb cache Endret 17. februar 2004 av dullilaks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå