Gå til innhold

"Tilbud" fra PSdata?


jvik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
****** asså. Jeg hadde håpet webshoper var til for å få automatisering i bestillinger slik at lønnsutgiftene gikk ned. Hvis det finnes ansatte som (selvfølgelig) tjener penger på å svare på mails fra griske prutere, er det jo ingen hensikt i webbutikker. Det irriterer meg også at de pengene webbutikkene taper (les. ikke tjener) på å gi spesialtilbud må de jo tjene inn ett annet sted, og det blir folk som ikke maser, men som bruker webbutikker slik det er meningen at det skal brukes. Så jeg har egentlig en oppfordring både til selgere å kjøpere. Kjøpere: Slutt å prute. Selgere: Slutt å gi etter for griske kjøpere.

 

mvh

Egil

Så klart man vil prute på ting for og få det billigere, visse webshopper operer jo med pris garantid altså deres produkter skal være billigere en naboens, og hvis naboens priser er bedre så pruter du dem ned. Et annet eksempel er jo hvis butikken tar litt vel mye over normal pris, på produktet. Da pruter du ned prisen. Så klart man pruter på prisen hvis man vet at man kan spare penger!

 

Pruting har vært her fra tidenes morgen og vil alltid være her.

Lenke til kommentar
Ingen tvil om at hensikten din er å presse butikken til å gi deg en bedre pris

 

Nei. Men når 99% av brukerne her har fått rabatt på både RAM og HD så vil jo jeg også ha det.

 

Det irriterer meg også at de pengene webbutikkene taper (les. ikke tjener) på å gi spesialtilbud må de jo tjene inn ett annet sted, og det blir folk som ikke maser, men som bruker webbutikker slik det er meningen at det skal brukes.

 

Til dem som ikke pruter: Deres tap, ikke mitt. Skjønner ikke at noen bare kjøper uten og prøve seg med litt pruting først. Taper vel ingenting på å prøve seg?

 

Jeg er fornøyd. Brukte noen timer med litt e-post veksling så fikk jeg en bærbar til noen tusen kroner billigere.

 

Mvh

Jørgen

Lenke til kommentar

Personlig har jeg sansen for prutnings-frie priser :) Om alle skal prute så betyr det at det tar uforholdsmessig mye tid fra selgeren og hindrer selger i å gjøre andre oppgaver hvor de faktisk kan tjene penger, noe som resulterer i at prisene må bli høyere. Så det er ingen andre enn forbrukerne (generelt) som taper på at man pruter. Som ikke-prutende forbruker (og de fins det MANGE av) syns jeg det er temmelig frekt å legge ut en post på forum.hw.no og klage på at den web-shopen er kjip og ikke ville gi deg et bedre tilbud. Antar eneste grunn til at du gjorde dette var at du ønsket å spre "negativ" omtale dersom du IKKE fikk prutet? Så la oss håpe at dette nå ikke blir en trend i dette forumet. Det er nok negative trender som det er! :thumbdown:

 

PS Det er greit at du pruter, og at du lykkes, men du kan også tenke på at jo mer du skriver om pruting jo flere driver med det, med det resultat at det blir vanskeligere å prute og prisene blir enda dyrere.

Endret av daffyd
Lenke til kommentar

Jeg synes det forsåvidt var greit å få vite at en ikke kan bruke webshops direkte uten å prute.

 

Det er helt greit å prute - det er derimot et problem når butikken gir betydelige rabatter til de som gjør det. MEN det er butikkens problem - burde kanskje hatt en rubrikk i webshoperfaringer der folk kan legge inn hvor mye de har prutet ned prisen (fra og til sum) slik at vi alle har et utgangspunkt når vi ber om rabatt.

 

Da ville det vært enkelt å sende en epost "ser på hw.no prutebarometer at dere vanligvis gir 2500 i rabatt på pc ditt og datt, gi meg det også!"

:thumbs:

Lenke til kommentar

Pruting er ikke akkuratt noen nytt her i verden... og man kan jo bare tenke på de landene hvor man må prute og sammenligne dem med land hvor man stort sett ikke pruter... og se hvilke land som har den mer effektive økonomien.

 

Men jeg støtter forsåvit å få opp et forum hvor alle skriver om sine pruteerfaringer... en stort mer effektiv måte å stanse alle prutemuligheter hos de seriøse aktørene kan jeg ikke tenke meg! :D

Lenke til kommentar

Ingen er tjent med at webshoper utvikler seg til å bli prutbare. Pruting er jo forbeholdt land som flyter over av piratkopier av ymse slag og kvalitet. En tommelfingerregel er at hvis du fikk kjøpt varen etter pruting har du blitt lurt. Ingen er vel så dumme at de tror selger vil gå med tap. I ett prutefritt samfunn, vi det være konkuransen mellom butikker som vil være avgjørende for prisen, så hvis du vil hjelpe deg selv og andre forbrukere til å få billigst mulig pris, bør du ta runden og kjøpe der det er billigst. Da vil bedrifter selge så billigt som de klarer uten å gå med tap. Untaket er ved prissammarbeid, men der er som vi alle vet, ulovlig.

 

Egil

Lenke til kommentar
Har man noenlunde forretningssans så pruter man på det man kan, men det er min mening!

Vel det kan du godt si.

MEN det ikke noe vits i å diskutere hva som FAKTISK vil være det beste for både for forbruker og butikk i lengden.

Det er enkle lave IKKE-prutbare priser.

Så jeg er veldig enig, det beste for oss ville være viss butikkene ikke gir etter for pruting, OG hadde lave priser.

Dette er rimelig elementær logikk.

 

Derimot det beste for de (som pruter) er selvfølgelig å prute.

Det enkleste for de som kaster søppel på gata, ER å kaste søppel på gata.

Det beste for oss alle ER hvis alle kaster det i søpla.

Dette er ikke en diskusjon om foretningssans.

 

Uansett så blir dette veldig teoretisk. Om det har særlig stor praktisk betydning er en annen sak.

Endret av Bro2
Lenke til kommentar

Like teoretisk som at man handler på de billigste butikkene, ser ikke ut som alle gjør det i dagens samfunn, og da er det like greitt å prute. F.eks: handler jeg i utstyr for 10.000,- i en data butikk, forventer jeg at de slenger på noen kabler(eller lignende) gratis, snakker ikke om pruting som f.eks i Østen. De som ikke pruter og de som pruter er uenige på dette, men det er ikke et diskusjontema egentlig, da de av oss som er interressert i å få litt avslag på ting leser denne tråden, dere som har et annet ideal om at alle må kollektivt handle på de billigste butikkene kan gjøre det, fantasiverden mener jeg(no offence)!

 

edit: dessuten er dette off-topic egentlig så jeg kaster inn håndkleet, da å diskutere dette er meningsløst!

Tror også en økonomi professor hadde rullet seg over i graven hvis han hørte at det ikke var god forretningssans og forhandle/prute :roll:

Endret av stigen1
Lenke til kommentar

Det jeg mener er at for at web handel skal bli effektiv så må en operere med avtaler med kundene som er automatiske - sånn sett er det dumt i lengden av butikkene å gi rabatt til de som sender epost og pruter.

 

Fryktelig komplisert egentlig - synes hvert fall ikke at de som pruter burde skamme seg ;) De bruker jo bare systemet som er der.

 

Problemet oppstår når pruting blir regel og ikke unntak og det kan det gjerne gli ut til hvis butikkene jevnt over gir rabatt til folk som sender de en epost.

 

Nå er vel situasjonen slik at du må kjøpe over en viss sum før det blir aktuellt med pruting og da kan det jo være greit ettersom det da gir mindre utgifter prosentuellt enn en situasjon der alle prutet på hver minste ting.

 

Ja dette er litt offtopic

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...