Gå til innhold

VPU recover

Joggi

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ved vanlig bruk er maskinen ok (oxo ved 3dmark01 test), men i spill (nyere 3d spill) så fryser skjermbildet plutselig seg. Når jeg tar alt+tab får jeg opp en msg på skjermen som sier

VPU Recover alows display driver to reset the graphics accelerator when it stops responding to commands from the display driver. bla bla bla

Hvis jeg irognere dette og går inn i spillet igjen kan jeg spille noen sekunder og gjerne et par minutter til så er det på an igjen. Hadde catalyst 3.9 da dette skjedde. Oppgraderte til 4.2 på en riktig måte og problemet fortsatte.

Oppsettet er nytt MSI k7 kt6 delta med via 600 chipsett og med en ny kingston 512 mb ddr ram i.

AMD xp1700

Skjermkortet er et nytt saphire 9600 pro 128 mb.

er det skjermkorte som er noe galt med eller er det driverproblemer

Endret av Joggi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde så godt som akkurat samme problemet med mitt Radeon 9600pro kort for litt siden!!! (hos meg kom jeg ikke inn i spillet i det hele tatt etterpå :p )

Anyway.. Det jeg gjorde var å gå inn på Omegacorner og last ned de skjermkortdriverene der. Så AVINSTALLERER du de gamle driverene, legger inn de nye(disse er mer stabile), skrur AV vpu recovery og setter ned AGP hastighet til 4x......

Etter jeg gjorde dette har alt funket som snus!!

Gi beskjed hvordan dette funker hos deg!!!

:thumbs:

Skrevet

man må jo kunne bruke et 9600 pro kort med agp 8x og de orginale ATI driverene uten at kortet skal kræsje og slite med komandoer fra driveren.

Syns bare at når det brukes til orginale 3d spill så ryker det mens i benchmark så er det ok.

og nei det er ikke samme problem som med kr7a raid hk som er en helt annen pc

fikk inn 2 maskiner fra venner som oppfører seg rart uten at jeg finne ut helt hva det er. Alle test resultater sier at det er ok mens i bruk er det er hel.vet.e

Skrevet

Hadde akkurat samme problemet på en maskin her hjemme, var et Gigabyte R9600pro kort på et Gigabyte hk :roll:

Maskina hang seg regelmessig, ingen tegn til respons ved login til windows, spill hang seg etc.

Jeg måtte bytte kortet i en annen produsent..da funka det ypperlig her :thumbup:

Skrevet

Sliter med den VPU Recovery jeg og... Men etter det jeg har funnet ut skjer det etter en stund, uannsett spill... :angry:

Prøvde å innstallere den første Max Payne, og det skjedde der og....

Har prøvd å klokke det.... 474@328

Skjer uannsett...

Det skjer også i 3Dmark...

:roll:

Tror dette kortet skal få seg en tur til komplett....

Eller?

Skrevet

Har dere prøvd omega sine drivere?

I trådene her på forumet, har sikkert 70 prosent av tilfellene med "VPU-recovery" feil blitt løst med Omega driver.

Det står også å lese på ATI sine support sider, at det mest sannsynlig er en driver-feil som forårsaker dette problemet.

Skrevet
Har dere prøvd omega sine drivere?

I trådene her på forumet, har sikkert 70 prosent av tilfellene med "VPU-recovery" feil blitt løst med Omega driver.

Det står også å lese på ATI sine support sider, at det mest sannsynlig er en driver-feil som forårsaker dette problemet.

Har prøvd omega driver også...

Har prøvd alle drivere som har vært... Med samme resultat :no:

Hvor står det på ati sine sider?

Hvis ati klarer å opplyse at det er driverfeil...

Hva sier det om dem... :thumbdown:

De må da for fa.. klare å lage en driver som fungerer da, hvis de påstår at dette er en driverfeil, har de bæsja på tilhengerfestet... Det er jo deres drivere....

Skrevet

Vel ifølge ATI så er det lurt å ha insatlert den nueste service packen fra www.microsoft.com! ;) Dette er bare noe som står på deres side og jeg har ikke testet dette ut men skal prøve det. sliter selv med VPU greia. Men siden korte er Hercules kort har jeg gått over til deres drivere. www.hercules.com. vet ikke hva merke dere har men seriøst dette løste problemet mitt. så en tur inen produsentenes hjememsidet hadde ike skadet. I følge Hercules selv sier de at det er ingen forskjell mellom deres og ATI sine drivere. men så har jeg skiftet ut kabinettet mitt og skaffet noe god evifter og kan konstantere at mit Hercules 9800XT kort holder en temp på 63-65 grader ved load. Er dette vanlig for XT kort.

Som sagt har ikke fått VPU greia på ennå etter å ha skiftet til Hercules sine derivere men det er jo bare en spørsmål om tid. Skal også prøve Service Pack 1 for XP for å se på hva som skjer. ser ut til at i Service Pack 1 så har microsoft vist fiksa på noen ting og lagt til flere kompitable drivere.

• 2 uker senere...
Skrevet

LOL! :wow:

Dere har ikke Service Pack 1 og alle oppdateringene installert?????

Ikke rart dere har problemer!!!

Har sjelden problemer med PC'n.. da jeg har Alle updates inne..

Har hjulpet flere venner og bekjente med PC problemer!

Ved flere anledninger har problemet latt seg løse ved å legge inn SP1 og oppdateringene! Enkelt og greit!

Så folkens! SP1 og oppdateringer er et must!! ;)

Skrevet (endret)

seff er alle oppdateringer installert

problemet er verst i spillet freedom figthers der det skjer ca 1 gang pr min

i call of duty er det litt variabelt alt fra 2 min til 1 time

Endret av Joggi
Skrevet

Det var vel en litt vel kjapp konklusjon, eller ?

Skrevet (endret)
LOL!  :wow:

Har sjelden problemer med PC'n.. da jeg har Alle updates inne..

Har hjulpet flere venner og bekjente med PC problemer!

Ved flere anledninger har problemet latt seg løse ved å legge inn SP1 og oppdateringene! Enkelt og greit!

Så folkens! SP1 og oppdateringer er et must!!  ;)

Hvis du ikke vet, så ikke svar... :no:

Si meg hvilken oppdatering det er som er i SP1, og de som er kommet etter den, som omhandler det problemet!

Her er lista : http://support.microsoft.com/default.aspx?...fSP1FixList.asp

Edit: Har selvfølgelig og alle oppdateringer installert...

Endret av Spawn0611

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...