Gå til innhold

Vil dette holde som kjøling?

Tåkelys

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å koble ut den orginale viften, da den bråker en del. Har satt inn en dings med to vifter(se bilde). Noen som har en formening om det vil holde? Har ikke testet noe 3Dmark osv ennå, da jeg først vil høre hva andre mener. Er litt redd for at noe kan skje, hvis det blir alt for varmt. :cry:

gjoling.JPG

Må jo legge til at det ble mye mer behagelig uten den viften. Er jo nesten helt stille nå. Har montert vitestyring til de nye viftene, slik at jeg kan kjøre de opp ved belasting. Men fy f** hvor mye de bråker på full guffe :ermm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp. De blåser mot kortet :thumbup:

Skal bestille en heatpipe kjøler fra Zalman og sette en vifte over kortet også. Blir litt varm "stillestående" luft over kortet, der NB kjøleren står.

Skrevet

Har selv en slik blå dings montert rett under mitt Hercules 9800XT :D men da sitter jo orginal viften på sjermkortet mens denne blå kule vifta som ligger rett under sjermkortet festet til en PCI prort hjelper litt ekstra med kjølingen og det funker utmerket! :thumbup:

Skrevet
Skal bestille en heatpipe kjøler fra Zalman og sette en vifte over kortet også. Blir litt varm "stillestående" luft over kortet, der NB kjøleren står.

Gå heller for en vifte forran kjøleren slik standar

oppsettet til zalman er, den blåser mellom ribbene

å kjøler begge samtidig og der er varmen høyere,

rett mot GPU, behold gjerne PCI viftene under.

Samme som å spise grøt, den er kaldest i kantene,

varmest i midten ;)

Skrevet

Hvor man får kjøpt en slik "dings" med to vifter? De så steike kule (og nyttige ut!)... Selv om jeg kanskje begynner å få nok vifter (har vell tilsammen en 14-15 stk. viss jeg teller med de to i PSU)! Høres ut som er jumbo-jet som tar av når alle kjøres på fullt!

Når jeg blir lei av kabinettet skal jeg prøve å montere alle viftene på utsiden av det, pekende nedover og sette dem på full guffe... Kanskje letter hele saken :p !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...