Gå til innhold

windows xp vill ikke starte


Anbefalte innlegg

Når jeg skal starte pc, stopper den med et pip, jeg får da en varsel, can not load

"\windows\system32\config\system " missing

 

Har bota flere ganger, å på forskjellige måter, har lagt inn windows 3 ganger på en uke (mektig lei) :devil:

 

det står at jeg kan trykke r på første skjerm, får å fixe probleme, men så langt kommer jeg ikke. eneste muligheten jeg har, vis jeg ikke har flax, å kommer inn, er å bote, å legge windows inn på nytt, uten mulighet til å beholde innhålde i c:\

 

TRENGER sårt hjelp her har lett meg i hjel, har allderi vert borte i lignede problem tidligere. dette er snakk om en fil! har prøvd andre windows cd, men samme probleme, heeellllllllpppp meeeee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette her er bra, her er svaret til å løse problemet mitt,

men det har oppstått ett nytt problem! Greier ikke få di 20 sidene inn i hode, å fårstå dem (tungt stoff)

Prøver å forenkle dette, men det vil ta tid, svir i øynene og blir halveis paranoid.

Skal sette meg inn i det, men i mellom tiden er det fint vis noen har enklere tips eller erfaring med oppstarten men..

Lenke til kommentar

Det meste som står her , forutsetter at du kommer inn i Windows. Og som jeg forstod, så hadde du flaks hvis du klarte det? Men er det slik å forstå at du ikke, selv med formatering og nyinstallering, ikke får tilgang til windows? Da er det vel heller mulig at det er en hardware feil, f.eks noe galt med cd/dvd-rom'en din. Sjekket at alt sitter som det skal, ledninger og slikt?

 

Du får prøve litt til. Og gi tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Har funnet ut av det nå, men problemet er der ennå :(

Problemet er Følgende:

I bios skal prosessor fsb settes til 133 får å få frem riktigt cpu. AMD Atlhon 2200+

Der er da jeg får feil meldingen cant not load windows\system32\config\system

Når jeg setter fsb till 100 kommer jeg inn i windows, men da har jeg en prosessor amd 1500+ 1.3mhz

Jeg tror det kan ha skjedd etter jeg flasha BIOS

trenger fort hjelp der begynner å bli lei 8 har mista 200 gig data for dette fille probleme :(

Vorda kan jeg stille fsb slik at den stemmer over ens med CPU min

MIN CPU er AMD Atlhon 2200+ 1800mhz

Hovedkortet mitt er :KT3 Ultra2, KT3 Ultra, K7T266 Pro2-A

Lenke til kommentar

Vet ikke vilke bios jeg har brukte live update fant biosen der å oppgraderte. å vordan jeg får til bake til tidligere bios vet jeg ikke, sitter nå å leser meg i hjel på det shitte :devil:

CPU-FSB 133

jeg må få hoved kortet til å virke på 133 fsb men får det ikke til, har ikke tørt å sette den høyere en det, men som sagt står den nå på 100 å det tålerer jeg ikk, men har ingen valg intill videre :scared:

Lenke til kommentar

Jeg har "KT3 Ultra2" det ble et for langt ord, kopierte navnet fra bios informasjonen.

Men nå har jeg fixet problemet mitt :):thumbs:

Problemet var så enkelt som å sjekke pastaen på cpu`en, den var ganske tørr :scared:

Så det var i rett tid jeg fixa det, for dette kunne godt rett så gale veien :cry: hadde også problemer med varmgang inne i pc, men nå ser det ut som det meste er greit,

Takker så mye for inleggene deres,

Har lert en del nå. Skulle det vere noe må dere bare spørre CPU brennern :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...