Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av en stasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det enkleste må vel være å sette tillatelsene på delingen slik at bare "data2" får tilgang.. ellers så kan du skrive: "\\data1\c$" på data 2 og skrive inn brukernavn og passord, og trykke av for at den skal huske passordet... (winXP) på win2000 så må brukernavn passord skrives hver gang!

 

p.s. C er da stasjonen du vil komme inn på..

 

ja og ikke minst... ALLE stasjonene er delt i XP/2000 for å kunne brukes til administrative formål.. så om du bruker metoden nevt over så vil data 2 få tilgang til alle stasjonene dine.

 

Håper du tilgir at dette var rotete, men trøtt og skal til sengs nå..

Lenke til kommentar

Hmmm, nå har det seg sånn at når jeg prøvde å skrive "\\data1\c$" så var brukernavnet på Gjest og det kunne jeg ikke bytte, prøvde "Administrator" "Gjest" og "Bruker" som passord men ingen av dem funket.

Det med å få tillatelsene på delingen slik at bare "data2" får tilgang kjønte jeg ikke så mye av egentlig :blush:

Lenke til kommentar

Prøv å opprette en bruker på data1 som har samme brukernavn og passord som på data2 og se om det hjelper...

 

husker ikke hvordan det var med tillatelser på XP, men med 2000 så høyreklikker du på stasjonen, trykker på deling, deretter ny delt ressurs, og så ble jeg usikker... er en stund siden jeg holdt på med dette...

 

Kom på en ting til:

høyreklikk på mine nettverkssteder, trykk koble til nettverksstasjon, og skriv:

 

"\\data1\c$ og trykk koble til med et annet brukenavn, og så trykker du et par OK knapper og så skulle det forhåpentligvis fungere...

Lenke til kommentar

Vel jeg gjorde det siste du sa nå, og da kom denne opp "Den angitte nettverksmappen er for øyeblikket tilkoblet med et annet brukernavn og passord. For å koble til med et annet brukernavn og passord, må du først koble fra alle eksisterende tilkoblinger". og jeg har to kontoer (Bruker1 og Bruker2) på "Data1" så den jeg prøver å logge meg på med er ikke den samme som er logget på "Data1". Jo, og den mappen jeg prøver å komme meg inn på tar kun imot "Bruker1" og "Bruker2"

Endret av lavitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...