Gå til innhold

Vann og sand inni kameraet?


Anbefalte innlegg

I hvilken grad tåler de forskjellige digitale kameraene regn, sand og vann? Er store lister over spesifikasjoner tilgjengelige, men jeg har fremdeles ikke peiling på om f.eks Canon EOS D300 tåler en dusj, eller D10 for den saks skyld? Nikon D100 eller D70 noen? Eneste kameraet jeg vet sikkert at tåler dårlig vær, er Canon's 1D/1Ds, og sikkert det nye 1D Mark II... Svindyrt, da...

Og den nye rekken av "semi-pro" 8-mp kompakt-kameraer ser ikke akkurat vanntette ut på bildene. :p

 

Har hørt om vanntette kasser for noen kameraer, men ingen speilreflekser. Og pose. Men dette er da høyst upraktiske løsninger (leter fremdeles etter et bombesikkert og praktisk system vha poser)

 

 

Skulle tro at foto-entusiaster ville vært kjempeinteresserte i regntetthet på kameraene, det regner jo tross alt ganske mye her i verden. Altfor surt å sitte inne med kameraet om vinteren på grunn av skiftende vintervær, sludd og snø.

Og det er ofte da man tar de beste bildene (vet jeg seff. ingenting om, for kameraet mitt er ikke vanntett, og jeg tør ikke ta det ut! :cry: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er bare 1Ds som er laget for å tåle ekstreme forhold i fukt, vann, sand osv. 1D / Mark II tror jeg ikke er laget for å tåle det slik som 1Ds.

Men 1D /Mark II , 10D tåler nok litt vannsprut til en VISS grad.

300D, tror jeg heller er litt mer skjørt, i.o.m at det er laget som en budsjett-modell.

 

Men noe konkret om kapslingsgrader på de ulike kameraene vet jeg ikke.

Det hadde, som du nevnte vert intressant med et register over kapslingsgradene på ulike kameraer.

Kansje akam kunne prøvd å få til noe slikt? :)

Endret av maxmhz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...