Gå til innhold

nytt skjerkort


NicE

Anbefalte innlegg

hallo

 

Jeg har tenkt kjøpe meg nytt skjermkort , har bestemt meg for å gå for

radeon 9800pro , jeg lurte på hva jeg burde gå for utav

 

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB

 

jeg har ikke 8x agp på hovedkortet vil dette virke mye ned på ytelsen?

 

mvh NicE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå for sapphire du...det er best! Har ATI Radeon 9800pro selv..men pass på så du tar med TV-utgang.

Saklig kommentar :laugh: : PowerColor og Sapphire er akkurat like gode kort og PowerColor klokker lenger. Gå for PowerColor :)

Kan du gi oss noe backup som sier at powercolor klokker lengre?

 

Uansett, de skal være så og si like. Så kjøp det som passer deg, din nettbutikk og din lommebok best.

Lenke til kommentar

De nye Powercolor Radeon 9800 Pro kortene kommer med en ny og bedre kjøler. Menne, hvis du føler for en enda bedre en, kan jeg anbefale denne. Jeg har en slik selv, på mitt HIS Excalibur 9800. Jeg satte den på selv uten problemer, og jeg hadde aldri gjort noe slikt før. Jeg er storfornøyd :thumbs: Med denne kan du også overklokke kortet utrolig mye. Jeg kjører Core på 430 MHz akkurat nå (412 er default på 9800XT, som koster ca. 2500 kr mer). Memory får jeg ikke over 340 MHz uten å få grafikkfeil i spill og 3DMark2003 (denne kjøleren kjøler ikke minnet, bare GPU). Det er en guide her på forumet som viser klart og tydelig hvordan du skal gå frem for å overklokke kortet ditt, eller flashe det til et 9800XT dersom du ønsker det. Uansett om du skal overklokke eller ikke, så er VGA Silencer ypperlig. Om du bestemmer deg for å gå for den, bør du også kjøpe denne. Den er mye bedre enn kjølepastaen som følger med kjøleren.

Men som sagt, de kortene du kan få kjøpt nå kommer med en ny og forbedret kjøler, så du kan trygt kjøpe Powercolor.

Lenke til kommentar

I den testen bruker de et kort som er overklokket originalt fra powercolor sin side, et slags turbo-spesial-kort. Dette kortet selges ikke i norge, kun et normalt et.

 

Derfor er den testen ikke relevant, da det kortet som selges her i norge kjører på standard 9800Pro-hastighet.

 

I tillegg så er det kortet som selges av PowerColor i dag flere revisjoner nyere enn kort som ble produsert på den tiden, da testen er datert 31.05.03

 

Dette gjelder sannsynligvis også andre produsenter, nyere versjoner kan også klokke bedre enn datidens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...