Gå til innhold

Dårlige spill


Anbefalte innlegg

Jeg tror at eneste grunnen til at spill var bedre før er at folk er blitt vant til at spill skal (må) ha god grafikk/story/etc. for at det skal kunne bli bra. Spillerne er blitt mer kravstore i forhold. Og jo mer kravstor en spiller blir, jo værre blir det å finne "gode" spill.

 

Et par eksempler: Boulderdash, Super-Mario etc. De spillene kan jo ikke påstås å ha fantastisk god grafikk eller story, men f..n hvor moro det var å spille de. Brukte en del tid på de ja. Har vel aldri brukt så lang tid på ett konsoll-spill som på Super-Mario 3 på Nintendoen hvor det ikke var mulig å save... :D

 

En ting som kan være interessant å tenke over: Hvis Boulderdash ikke var blitt gitt ut på c64, men gitt ut idag på pc, med samme grafikk som den hadde da. Ville det blitt like populært eller ville folk lurt på hva som feilte de som hadde gitt det ut?...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ramse opp 20 fantastiske spill fra i fjor, som alle byr på en kjempeopplevelse, for de som er villig til å gi slipp på de gullkantete minnene fra forrige årtusen, og heller åpne sinnet sitt for nye inntrykk.

 

Rams i vei. Det er garantert en del jeg også har likt i '03. GTA: VC, Rise of nations, SW: KotOR, og, tja.. hva mer?

20 fantastiske spill som kom i 2003 - © Pastor Lorentzen:

 

- Wario Ware Inc. (GBA)

- Amplitude (PS2)

- Disgaea (PS2)

- Final Fantasy Tactics (GBA)

- Star Wars: KOTOR (XBOX, PC)

- EyeToy: Play (PS2)

- Dancing Stage Euromix 2 (PS2)

- Mario & Luigi (GBA)

- Medal of Honor: Infiltrator (GBA)

- Legend of Zelda: The Wind Waker (GCN)

- Metroid Prime (GCN)

- Enemy Territory (PC)

- Metroid Fusion (GBA)

- Pro Evolution Soccer 3 (PS2)

- SSX 3 (PS2)

- Wild Metal Country (PC)

- Project Gotham Racing 2 (Xbox)

- Prince of Persia (PS2)

- Pokemon Pinball (GBA)

- Ikaruga (GCN)

 

Godt mulig at det er slik at man forherliger minnene fra en problemfri barn- og ungdom, men jeg tror det bør være opp til hver enkelt å avgjøre. Personlig koser jeg meg glugg i hel over spill som Civilization 1, Ufo, Tyrian og Raptor, Mechwarrior 2, Betrayal at Krondor, Gabriel Knight, System Shock og en hel del andre, den dag i dag.

 

Jeg koste meg med alle de spillene du nevner der (unntatt Tyrian og Raptor) for mange år siden, men det kommer for mange bra spill i dag til at jeg gidder å spille disse på nytt igjen.

Lenke til kommentar
Jeg har antagelig spilt spill lenger enn de fleste her, den første spillmaskinen jeg hadde i stua var naboens G7000 i 1979. Jeg har spilt spill på Commodore 64, NES, SNES, Amiga, Saturn, Dreamcast, Megadrive, Nintendo 64, Playstation, Playstation 2, Game Boy Advance, Xbox og PC. Hvor mye jeg har spilt opp gjennom årene har variert. Tankegangen om at man blir for gammel har jeg også vært igjennom. Det var en periode på 90-tallet der jeg ikke lenger hadde det moro med spill. Jeg fant ikke den samme moroa som jeg fant før.

Det er som jeg skulle sagt det selv. Den eneste forskjellen var at her så fikk vi vår første "inhouse" datamaskin rundt '82, det var en Osborne, eller jeg husker ikke om vi først fikk Spectrum... Jeg hadde også en periode på 90-tallet hvor jeg ikke spilte. Var vel lei Amigaen, og PC-spill var ikke rare greiene i den perioden. Så jobbet jeg med spill-utvikling selv et par år og ble drittlei hele greia. Men så kom Duke Nuke'em, Half-life, Blood, osv. litt senere Commandos etc. og siden det har jeg vært i fullgang og koser meg like stort nå som da jeg var ung. Jeg er for øyeblikket 34 år og jeg tror ikke dette er noe man vokser fra.

Lenke til kommentar

Escape From Monkey Island ... KONGE

Rick Dangerous... TØFT!

Kings Quest serien ... KONGE !!!!!!!

Sam And Max .... RÅTT!!

Half-Life Orginalen ... Helt konge!!

 

 

Sånne spill likte jeg.. vokste opp med sånt jeg.. fin barndom.

 

Edit :

 

Mange jeg glemte å nevne.. men måtte bare ha med Day of the tentacle !

Endret av dimdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...