Gå til innhold

Er Ixus 400 kameraet mitt ødelagt?


Anbefalte innlegg

Fannt ikke på noe som var kort nok til å forklare topicen over her da men...

 

Har oppdaga noe på mitt Ixsus 400.

Etter de settingene jeg har på nå; superfin bildekvalitet og 1024*768 oppløsning, så står det at jeg kan ta 200 bilder til. Når jeg har tatt 3 bilder til, så står det at jeg fortsatt kan ta 200 bilder. må ta 4 bilder før den teller en gang ned og da kan jeg ta 199 bilder.... Det kan ikke være sånn til normalt?

 

 

Er det ødlagt ? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fannt ikke på noe som var kort nok til å forklare topicen over her da men...

 

Har oppdaga noe på mitt Ixsus 400.

Etter de settingene jeg har på nå; superfin bildekvalitet og 1024*768 oppløsning, så står det at jeg kan ta 200 bilder til. Når jeg har tatt 3 bilder til, så står det at jeg fortsatt kan ta 200 bilder. må ta 4 bilder før den teller en gang ned og da kan jeg ta 199 bilder.... Det kan ikke være sånn til normalt?

 

 

Er det ødlagt ? :cry:

Nei, overhodet ikke, det er helt normalt. Antall gjenværende bilder er kun "tipping" fra kameraet sin side, siden bildene vil få ulik størrelse avhengig av hva motivet er o.l. Kameraet regner ut sånn cirka hvor mange bilder du kan ta, men ofte rundes det av nedover og du vil derfor kunne oppleve at det står 200 igjen selv om det er plass til 250 bilder. Hvis du kun tar bilder av f.eks. en ensfarget vegg, vil bildene ta enda mindre plass (pga jpeg-komprimeringsalgoritmene) og du får kanskje plass til 350 bilder...

Ingenting er ødelagt, alt er normalt, lykke til :)

 

P.S. når du nærmer deg slutten av kortet er det lettere å tippe hvor mye det er plass til, og dermed vil antakelig kameraet tippe mer nøyaktig. Det er lettere å avgjøre om det er plass til 1 eller 2 bilder enn å tippe om det er plass til 167 eller 168 bilder, naturlig nok.

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...